اعتراف قطره چکانی پنتاگون به خسارت های عین الاسد

تهران (پانا) - مقام های وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) به صورت قطره چکانی اطلاعات تازه ای را در باره ابعاد خسارت های ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد درعراق منتشر می کنند. این درحالی است که دونالد ترامپ در همان ساعت های اولیه پس از این حمله گفت به آمریکایی ها مژده می دهم که دراین حمله هیچ خسارتی به سربازان یا پایگاه های ما نرسیده است .

کد مطلب: ۱۰۰۷۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتراف قطره چکانی پنتاگون به خسارت های عین الاسد

به گزارش بی بی سی ، روز سه شنبه مقامات پنتاگون به آسوشیتدپرس گفتند شمار بیشتری از سربازان آمریکایی دراین پایگاه آسیب دیده اند . آمریکا هفته پیش نیز گفته بود ۱۱ سرباز خود را از عراق به مراکز پزشکی‌اش در آلمان و کویت منتقل کرده تا به دلیل علائمی شبیه به ضربه ملایم مغزی تحت ارزیابی و معالجه قرار گیرند.

کاپیتان بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، که بر عملیات نظامی در سراسر خاورمیانه نظارت دارد بدون اشاره به جزییات بیشتر گفته است : "با ادامه معالجات و ارزیابی های پزشکی، شمار بیشتری از نفرات نظامی شناسایی شده اند که به طور بالقوه ممکن است دچار جراحاتی شده باشند." بنابه این گزارش او افزود: "این سربازان برای رعایت حداکثر احتیاط به لاندستول آلمان منتقل شده اند تا تحت ارزیابی و معالجات لازم موقتی قرار گیرند. با توجه به ماهیت جراحاتی که تاکنون به آن پی برده ایم، امکان شناسایی جراحات بیشتر در آینده وجود دارد."

ارتش آمریکا قبلا گفته بود کسی در حمله موشکی ایران که به تلافی ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، انجام شد کشته نشده است. سردار شهید سلیمانی و شمار دیگری از همراهانش روز سوم ژانویه در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف یک پهپاد آمریکایی قرار گرفتند . چند روز پس از آن بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد "ده‌ها موشک زمین به زمین" را در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه ۱۸ دی به "پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا در عین الاسد" شلیک کرده است . وزارت دفاع آمریکا نیز تایید کرد که ایران شماری موشک های بالستیک را به سوی دو پایگاه این کشور در عین الاسد و اربیل شلیک کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت کسی در این حمله کشته‌ نشده و پایگاه‌ها نیز سالم هستند و تنها "خسارت جزئی" وارد شده. این درحالی است که رسانه های جهانی از خسارت های عظیم و غیر قابل جبران در این پایگاه صحبت می کنند و پنتاگون نیز به صورت قطره چکانی هر روز بخشی از خسارت های وارد آمده بر نیروهای آمریکایی دراین پایگاه را اطلاع رسانی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار