اعتراف جدید پنتاگون به صدمات مغزی نیروهای آمریکایی در عین الاسد

دست کم ۳۴ سرباز آمریکایی در حملات موشکی ایران به عین الاسد آسیب دیدند

تهران (پانا) - سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که دست‌کم ۳۴ نظامی آمریکایی طی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار صدمات مغزی (اعم از خفیف یا شدید) شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتراف جدید پنتاگون به صدمات مغزی نیروهای آمریکایی در عین الاسد

به گزارش شبکه الچزیره ، جاناتان هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دیروز طی اظهاراتی اعتراف کرد که 34 نظامی آمریکایی در اثر حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد دچار ضربه مغزی شده اند. به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از این تعداد 8 نفر به آلمان منتقل و سپس روانه آمریکا شده اند. هافمن در توضیح این آسیب ها گفت برخی از سربازان دچار سردرد و سرگیجه هستند و نسبت به نور به شدت حساسیت دارند . برخی نیز دچار حالت های تهوع می شوند. به گفته هافمن یک نفر به کویت اعزام شده که اکنون به عراق بازگشته است و 16 نفر از آنها نیز در همان عراق باقی ماندند و اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.»

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.

پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، اعلام کرد11 نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف (concussion) شده‌اند. با وجود این دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دو روز پیش در حاشیه اجلاس داووس سوئیس به خبرنگاران گفت: "شنیده‌ام که چند تایی از آنها سردرد گرفته‌اند و یکی دو ناراحتی جزئی دیگر، من اینجا می‌توانم گزارش کنم که هیچ کدام جدی نیست... در قیاس با مجروحیت‌هایی که دیده‌ام اینها را جدی نمی‌دانم."

در پی این حملات برخی از منابع در ایران از کشته شدن 60 نیروی آمریکایی و مجروح شدن بیش از یک صد نفر خبر دادند . اما از آنجا که آمریکا اجازه ورود خبرنگاران به این پایگاه را نداده است نمی توان در مورد آمار دقیق خسارت های مالی و جانی در این پایگاه اظهار نظر کرد. حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد کاملا بی سابقه بود و به گفته کارشناسان تاکنون به این صورت مستقیم و با اعلام قبلی به یک پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه حمله نشده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار