رتبه برتر جذب دانش آموز در هنرستان ها ی ناحیه یک یزد

یزد(پانا)- معاون آموزش متوسطه ناحیه یک یزد گفت: این ناحیه در جذب دانش آموزان به هنرستان ها رتبه بالاتر از میانگین استان را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رتبه برتر جذب دانش آموز در هنرستان ها ی ناحیه یک یزد

"رضا سرتیپ زاده" درگفتگو با پانا، از استقبال دانش آموزان این ناحیه به رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای خبر داد و افزود: در راستای توسعه متوازن ثبت نام دانش آموزان در شاخه های فنی و حرفه ای، کار دانش در سال تحصیلی 99-98، ناحیه یک رتبه بالاتر از میانگین استان را به خود اختصاص داده است.

سرتیپ زاده میزان دانش آموزان جذب شده به هنرستان ها در استان را 37/97 درصد ذکرکرد و افزود : در ناحیه یک این آمار به 41/04 درصد رسیده است .

"سرتیپ زاده" افزود: از اصلی ترین اهداف آموزش های فنی و حرفه ای ایجاد زمینه مناسب برای هدایت دانش آموزان به سمت اشتغال و آموزش مهارت های مورد نیاز به بازار کار است.

وی تصریح کرد: تربیت و آموزش نیروهای جوان و مستعدی که باید موتور محرکه اقتصاد و صنعت باشند و در آینده در فعالیت های صنعتی و بازار کار مشغول شوند امری بسیار مهم می باشد که آموزش ها با نیازهای بازارکار، شاخص مهم موفقیت در هنرستان های فنی و حرفه ای، کاردانش است.

لازم به ذکر است که 5 هزار و 190 نفر از دانش آموزان ناحیه در 46 رشته در 22 هنرستان مشغول به تحصیل می باشند که دانش آموزان پایه نهم و والدین آنان می توانند با مراجعه به سایت yazdgfh.ir علاوه برکسب اطلاعات در مورد رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، آینده شغلی هر رشته و نحوه ادامه تحصیل آنها رشته محل هنرستان مورد علاقه خود را برای ثبت نام در سال تحصیلی 1400-99 انتخاب نمایند.

گفتنی است آموزش وپرورش در برنامه ششم توسعه موظف شده است آمار دانش آموزان هنرستان را تا پایان این برنامه به 50 درصد برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار