معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد:

به‌روز رسانی هنرستانهای یزد نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است

یزد(پانا)- معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای به‌روز رسانی تجهیزات و ساختمان‌های هنرستانهای یزد به اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیاز است.

کد مطلب: ۹۶۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به‌روز رسانی هنرستانهای یزد نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است

سید علی کارآموز در جلسه شورای آموزش و پرورش که با دستور کار بررسی وضعیت هنرستانهای یزد برگزار شد، اظهار داشت: آموختن یک مهارت برای دانش آموزان فارغ التحصیل یکی از نیازهای اساسی توسعه متوازن است و اکنون با توجه به بهبود فضای جامعه و پذیرش خانواده ها برای تحصیل دانش آموزان در هنرستانها، متقاضیان بسیاری برای تحصیل در این رشته ها داریم.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط نیاز به ساز و کارهایی در حوزه آموزش های رسمی و غیررسمی داریم، افزود: در حال حاضر هفت نوع آموزش خاص در هنرستانهایی تحت عناوین جوار کارخانه، شبانه روزی، وابسته، دولتی، نمونه دولتی و ... به تعداد ۹۴ هنرستان شامل ۸۳ مورد در بخش دولتی و بقیه در بخش غیردولتی فعالیت دارند.

کارآموز ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۷۴ دانش آموز در ۴۵ هنرستان فنی و حرفه ای و ۴۹ کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: اولین هنرستان استان یزد در سال ۱۳۳۵ و آخرین آن در سال جاری در شیفت دوم یک مدرسه راه اندازی شد که بر این اساس میانگین سنی هنرستانهای استان یزد ۲۹ سال است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد، درصد پوشش دانش آموزان دختر و پسر را ۳۷.۴ درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در کشور ۳۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستانها مشغول به تحصیل باشند، اظهار داشت: اکنون این آمار در شهرستانهای بافق، بهاباد، تفت، میبد، اردکان، زارچ و ناحیه یک یزد مطلوب است اما در برخی شهرها نظیر مروست، خاتم و نیر، فاصله زیادی با برنامه داریم.

کارآموز با بیان اینکه در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: عدم تخصیص اعتبارات تعمیراتی و موارد مصرفی هنرستانها از چالش های موجود است که در این راستا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای هنرستانهای دولتی و ۲ میلیارد تومان نیز برای هنرستانهای شبانه روزی پیش بینی شده که این درخواست به استانداری ارائه شده است.

وی از ناتمام ماندن پروژه های عمرانی هنرستانها را یکی دیگر از چالشهای پیش روی توسعه هنرستانها برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر چهار پروژه نیمه کاره در استان یزد وجود دارد و این در حالی است که با کمبود جدی فضاهای آموزشی و کارگاهی برای جذب هنرجوی بیشتر مواجه هستیم.

منبع : مهریزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار