دپوی ۱۶۰۰ تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های بوکان

ارومیه (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوکان گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای اجرای طرح زمستانی ذخیره شده‌است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دپوی ۱۶۰۰ تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های بوکان

حسین بیادار اظهار کرد: این مقدار شامل ۹۰۰ تن نمک و ۶۰۰ تن شن و ماسه در بین راهدارخانه‌های این شهرستان تقسیم شده‌است تا در فصل یخبندان و برودت هوا مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این از ذخایر سال گذشته نیز نمک به میزان کافی باقی مانده‌است و هم‌اکنون مشکلی در این زمینه احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ارایه خدمات راهداری در فصل سرما و یخبندان در جاده‌های بوکان فراهم شده‌، اظهار داشت: ماشین‌آلات برف‌روب اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان پیش از فصل سرما تعمیر و تجهیز شده است و راهداران در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود دستگاه‌های برف‌روبی در سطح شهرستان چند دستگاه لودر استیجاری نیز در اختیار این اداره قرار گرفته‌است که در این ایام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«بیادار» با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی برف‌روبی شده، بیان کرد: بیش از ۵۰۰ تن ماسه و نمک در ۲ روز گذشته توسط عوامل راهداری شهرستان در مسیرهای روستایی و محورهای اصلی مورد استفاده قرار گرفته‌است.

وی از رانندگان وسایل نقلیه به ویژه خودروهای مسافرکش روستایی خواست ضمن استفاده از زنجیرچرخ تا قبل از پایان عملیات برف‌روبی از تردد در محورهای روستایی و سخت‌گذر خودداری کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوکان بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این محورها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

در حوزه استحفاظی بوکان ۷۸۰ کیلومتر راه وجود دارد که ۱۴۲ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک و مابقی را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار