استاندار کرمانشاه:

افزایش سرمایه اجتماعی یکی از راهکارهای مهم مقابله با آسیب های اجتماعی است

کرمانشاه (پانا) -افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و حضور سمن ها در برنامه ریزی ها از راهکارهای مهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی است. این اظهارات استاندار کرمانشاه است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرمایه اجتماعی یکی از راهکارهای مهم مقابله با آسیب های اجتماعی است

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این کارگروه از ادغام چهار کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، سلامت و امنیت غذایی، بانوان و خانواده و کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکیل شده و این کارگروه اولین کارگروهی است که به این شکل در استان تشکیل می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: این کارگروه از تجمیع چند کارگروه شکل گرفته است و باید در این کارگروه با جدیت تمام در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ها را تدوین و اجرایی کنیم.

او بیان کرد: یکی از اولویت های مهم استان، برنامه ریزی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است و در این کارگروه همه دستگاه های ذیربط باید با قاطعیت بیشتر تلاش و اهتمام داشته باشند.

مقام عالی استان با بیان اینکه یکی از کارهای اصلی این کارگروه شناسایی کانون های آسیب های اجتماعی است، ادامه داد: برنامه ریزی برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی طبق اولویت بندی یک کار بسیار مهم است که برای این کار ضرورت دارد برای هر نوع آسیبی یک نخسه و برنامه واحد با توجه به در نظر گرفتن شرایط تدوین شود.

استاندار کرمانشاه یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی را ترویج خودباوری در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اگر در طول 8 سال دفاع مقدس قادر شدیم که در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم به خاطر وجود روحیه خودباوری در جامعه بود لذا برای حل مسائل موجود هم باید به ارتقای روحیه خودباوری در جامعه توجه ویژه کنیم زیرا یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آسیب های اجتماعی توجه به خودباوری است.

بازوند در ادامه توسعه ورزش همگانی را یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: اداره ورزش و جوانان استان باید در این زمینه برنامه داشته باشد و کاری صورت گیرد تا در هر صبح و عصری شاهد توسعه این ورزش در پارک های استان باشیم که منجر به نشاط اجتماعی هم در جامعه خواهد شد.

او تاکید کرد: باید به ورزش همگانی که بتواند نشاط را جامعه افزایش دهد، توجه ویژه کنیم.

نماینده ارشد دولت در استان همچنین بحث توجه به سرمایه اجتماعی را عاملی مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش برای افزایش سرانه سرمایه اجتماعی یکی از یکی موضوعات مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی است که در این راستا مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و حضور سمن ها در برنامه ریزی ها می تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.

او همچنین خواستار توجه به فقرزدایی در این کارگروه و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه های دشمنان برای شکل گیری هجمه های فرهنگی و یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور عنوان کرد: ضرورت دارد در مقابل این توپخانه های فرهنگی و اقتصادی با جدیت وارد شویم و با ارائه راهکار و با همکاری رسانه ها به ویژه صداوسیما برنامه های دشمنان را که فضای ناامیدی را در جامعه گسترش می دهند، خنثی نماییم.

بازوند گفت: توسعه گردشگری سلامت هم یکی دیگر از راهکارهای لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی است لذا باید به این موضوع نیز توجه کنیم و برنامه های مورد نیاز در این زمینه تدوین شوند.

او همچنین با بیان اینکه آسیب های اجتماعی زیرپوست جامعه هستند و اگر غفلت کنیم تبدیل به گسل های اجتماعی می شوند، تصریح کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند یک کار پژوهشی و مطالعاتی هستیم و تشکیل اتاق فکر و بکارگیری مشاوران مجرب برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضرورت دارد و هر دستگاهی موظف است که با اهتمام و تلاش ویژه، پیگیر برنامه های خود در این راستا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار