طرح «کمند» در یزد اجرا می‌شود ‌

یزد(پانا)- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از اجرای طرح کمند با هدف حمایت بیش از پیش از بانوان در حوزه‌های اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح «کمند» در یزد اجرا می‌شود ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، فاطمه دانش یزدی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، یکی از شاخص‌های نوسازی اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی را مشارکت زنان و نحوه ایفای نقش آن‌ها در ساختارهای اقتصادی دانست و اظهار داشت: در واقع با توجه به نقش حساس زنان و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، کارآفرینی به عنوان مهم‌ترین عامل در به ظهور رساندن توانایی‌های زنان بوده و هراندازه میزان مشارکت آنان افزایش یابد روند رشد و توسعه تسهیل می‌شود.

وی افزود: بنابراین جوامع که خواهان توسعه همه جانبه هستند، باید امکان رشد و شکوفایی استعدادها را برای تمامی اعضای خود، از جمله زنان شاغل و جوانان در صف اشتغال فراهم سازند.

دانش یزدی گفت: طرح کمند (رویدادکار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر) با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با محوریت توانمند دختران دانشجو و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه آن‌ها برای اولین بار در 10 دانشگاه منتخب کشور از جمله دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در تشریح این طرح بیان کرد: برای حمایت بیش از پیش زنان برای حضور حداکثری در جامعه لازم است ابتدا آموزش‌های لازم جهت اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی مورد نظر کشور به آنها داده شود و سپس فرصت همکاری در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مشاغل گوناگون برای آنها فراهم شود تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و به توسعه و تعالی کشور کمک کنند.

وی افزود: از اهداف اصلی اجرای این طرح در یزد می‌توان به آشنایی با مفاهیم مهارت، نورآوری و کارآفرینی؛ ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های حمایت از کارآفرینی، ارائه محصولات دانشجویان جهت بازدید سایر دانشجویان و صاحبان صنایع، ایجاد فضای بانشاط و احساس کرامت دادن به دانشجویان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی کار و مهارت‌افزایی برای دانشجویان دختر اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه مطرح کرد: دانشگاه یزد به عنوان مجری این طرح در گستره اجرا برای دانشجویان دختر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان با همکاری این دفتر فعالیت در این زمینه را آغاز کرده است.

دانش یزدی افزود در آیین نامه اجرایی این طرح بر برنامه‌ریزی دانشگاه میزبان برای جذب همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه، دفتر ارتباط با صنعت، پارک علم و فناوری استان و شرکت‌های دانش‌بنیان مربوطه برای برگزاری هر چه شایسته‌تر این طرح تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار