نیاز مبرم سیل زدگان به امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مردم مناطق سیل زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند، گفت عدم ارتباط راه‌ها نباید مشکلی در ارائه خدمات ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نیاز مبرم سیل زدگان به امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی

به گزارش سایت اورژانس کشور، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان چابهار اظهار کرد: از ابتدای بحران سیل تاکنون ۵۳ مادر باردار از مناطق سیل زده به بیمارستان منتقل شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۲ مادر باردار از مناطق فاقد راه دسترسی و آبگرفته توسط اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافته اند گفت: بالگرد اورژانس هوایی گناباد از فردا جهت خدمات رسانی به بیماران و شهروندان نیازمند گرفتار در سیل در چابهار به جمع نیروهای موجود اضافه خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور افزود: عدم ارتباط راه‌ها نباید مشکلی در ارائه خدمات ایجاد کند و ما موظف به رفع مشکلات مردم با استفاده از امکانات موجود هستیم. هرچقدر بهتر بتوانیم بحران را کنترل کنیم از مشکلات آتی مردم جلوگیری کرده و برای کمک به مردم همه توان و امکانات کشور را گسیل خواهیم کرد و جهت کاهش مشکلات مردم هیچ محدودیتی نداریم.

کولیوند با تاکید بر اینکه بررسی ویژه بیماری های منتقله از آب و مشکلات بهداشت محیط با تیم های خبره عملیاتی انجام می شود، گفت: از ۳۲۷ روستای تحت پوشش شبکه بهداشت چابهار، ۱۲۰ روستا در محاصره آب و نیازمند مواد غذایی و بهداشتی هستند. همچنین کمبودهای دارویی درحال ارسال است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته وی، مردم مناطق سیل زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: اورژانس هوایی با ۷ پرواز در روز جاری به ۱۴ بیمار در مناطق قصرقند و چابهار امداد رسانی و آنها را به بیمارستان منتقل کرده است. ۴ تیم واکنش سریع و ۲ تیم پشتیبان از اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در منطقه دشتیاری مستقر شده اند. همچنین ۳ تیم بهداشتی نیز از دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح فردا در منطقه کار امدادرسانی را شروع خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار