معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

امکان انتقال کل دانشجویان خارج از کشور ایرانی در تمام مقاطع به داخل

خبرگزاری پانا: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هم اكنون این امكان در دانشگاه های كشور فراهم شده كه حدود 60 هزار دانشجوی ایرانی كه خارج از كشور تحصیل می كنند با انتقال به داخل در دانشگاه های كشور در تمامی مقاطع پذیرش شوند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر محمود ملاباشی در مراسم افتتاحیه پنجاه و سومین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها در دانشگاه ارومیه با اعلام اینكه پیشرفت دانشگاه ها در همه زمینه ها در 8 سال اخیر بی سابقه بوده است اظهار داشت:گسترش دانشگاه ها در دولت های نهم و دهم و توزیع سرمایه در نقاط مختلف کشورعادلانه بوده است و مقایسه امكانات دانشگاه ارومیه به عنوان نمونه با هشت سال گذشته ثابت كننده این مدعاست .

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینكه مسئولان در جمهوری اسلامی در هر سمتی كه باشند خدمتگزار هستند گفت: در دولت های نهم و دهم همدلی مناسبی در انجام سیاست های فرهنگی و دانشجویی از طرف معاونان فرهنگی و دانشجویی صورت گرفت و هم اكنون در این نشست نیز ما وظیفه داریم برنامه های فرهنگی ودانشجویی سال تحصیلی آینده را اعلام كنیم تا در دولت جدید این موارد حل نشده و مبهم باقی نماند .
وی افزود: ما هم اكنون در سازمان امور دانشجویان مشغول تنظیم زیر ساخت های الکترونیکی مختلفی برای انجام امور دانشجویان هستیم و در این ارتباط تاكنون 19 سایت و سامانه راه اندازی شده و 12 سامانه نیز در موضوعات مختلف دانشجویی در حال راه اندازی است .
دكتر ملاباشی با اشاره به اینکه با بكارگیری این سامانه ها در امور دانشجویی مانند توزیع ارز دانشجویی آرامشی حاكم شده است گفت: در این 8 سال برون سپاری خدمات دانشجویی به تدریج انجام گرفته و بهتر است هر دانشگاهی به اندازه استاندارد خود این مورد را پیگیری كند زیرا به نفع دانشگاه است .
وی ادامه داد: همچنین به تازگی علاوه بر اعطای بورس تحصیلی داخل وخارج از کشور، بورس تحصیلی در حوزه کاربرد نیز ایجاد شده که هدف آن تقویت ارتباط صنعت ودانشگاه است تا بتوانیم با استفاده از دکتری پژوهش محور معضلات کشور را حل کنیم .
دکتر ملا باشی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معاونان دانشجویی و فرهنگی به عنوان یک وظیفه ارزشمند، تجربیات خود را به مسئولان پس از خود انتقال دهند، گفت: این کار به نوعی انتقال مسئولیت به عنوان یک امانت است وامری شخصی نیست و متعلق به کشور است و با این کار نقاط قوت و ضعف امور دانشجویی و فرهنگی بصورت شفاف مشخص می شود و می توان با تجزیه و تحلیل این تجربیات یک سند رفاه دانشجویی تهیه و تنظیم کرد .
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این سازمان یک مجموعه کامل از تصمیمات، بخشنامه ها و سیاست گذاریهای دانشجویی از ابتدای انقلاب تاکنونرا تهیه کرده است، گفت: از تمامی معاونان دانشجویی می خواهم تجربیات هشت سال عملکرد خود دردولت های نهم و دهم را برای ما ارسال کنند تا با استفاده از این گزارش ها ، یک مجموعه کامل و منسجمی از این تجربیات وهمچنین مجموعه قوانین دانشجویی تهیه شده در اختیار معاونت های دانشجویی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی قرار گیرد .

لازم به ذکر است دکتر ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه پنجاه و سومین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی از حوزه امتحانی کنکور آزمون سراسری در دانشگاه ارومیه بازدید و با دانشجویان درخصوص چگونگی برگزاری کنکور گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار