رییس کمیته امداد: زمینه اشتغال ۹۰ مددجوی ابرکوه فراهم شد

یزد(پانا)- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: با پرداخت ۲۵ میلیارد ریال وام خود اشتغالی ، زمینه اشتغال ۹۰ نفر از مددجویان جویای کار این شهرستان در سال ۹۸ فراهم شده است .

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس کمیته امداد:  زمینه اشتغال ۹۰ مددجوی ابرکوه فراهم شد

سیدجلال حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به صورت قرض الحسنه از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل تامین و پرداخت شد و در اختیار مجریان ۷۷ طرح کشاورزی، خدماتی، دامداری، دامپروری و صنایع دستی قرار گرفته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد : افراد خیر در ۹ ماهه نخست امسال ۳۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال به مددجویان این نهاد حمایتی کمک کردند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد دارد .

حسینی با اشاره به برخی مشکلات که افراد آسیب‌پذیر جامعه با آن روبرو هستند، اظهار داشت: این مبلغ شامل صدقات ، زکات ، طرح‌های اکرام ، ایتام ، اطعام و محسنین است .

وی افزود: در این مدت چهار میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال صدقه از طریق ۱۴ هزار صندوق صدقات جمع‌آوری شد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه ادامه داد: کشاورزان این شهرستان در این مدت ۱۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب پرداخت کرده اند و این مبلغ ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی اظهارکرد: این مقدار زکات در ۱۵ منطقه شهری و روستایی توسط ۵۵ عامل و مبلغ دینی جمع‌آوری ‌شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رقم آن به افزون بر ۱۲ میلیارد ریال برسد.

حسینی اضافه کرد: ۹۰ درصد زکات پرداخت شده توسط کشاورزان این شهرستان برای حمایت از نیازمندان در حوزه های درمان، مسکن ، جهیزیه و تحصیل هزینه شده است .

وی خاطرنشان کرد: امسال حمید نیکخواه و خلیل روشن از کشاورزان محله « اردی» بخش بهمن و « گاشار» بخش مرکزی ابرکوه با پرداخت ۵۰ میلیون ریال به عنوان زکات واجب به عنوان زکات دهنده نمونه معرفی شدند که نزدیک به ۱۵ سال است که با پرداخت زکات در احیای این فریضه الهی تلاش می کنند.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند در قالب ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار