علی عسکری: خون سردار سلیمانی معادلات را به نفع مظلومان و مستضعفان جهان رقم خواهد زد

سردار سلیمانی هم قهرمان ملی و هم پهلوان ملی است و در کنار خدادوستی، نوع‌دوستی جزو ویژگی‌های بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد همگرایی دولت، سپاه و نیروهای نظامی و امنیتی و رهبری داهیانه رهبری به گونه‌ای پیش خواهد رفت که شهادت مظلومانه سردار باعث شکست آمریکا نه تنها در منطقه و عراق و کشورهای متاثر از حضور اشرار آمریکا، بلکه در دنیا آه ایشان و معنویت‌شان و خون سردار معادلات را به نفع مظلومان و مستضعفان جهان رقم خواهد زد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
علی عسکری: خون سردار سلیمانی معادلات را به نفع مظلومان و مستضعفان جهان رقم خواهد زد

حجت‌الاسلام علی عسکری در حاشیه مراسم بزرگداشت شهادت سردار رشید سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که ظهر امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره مهمترین ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی به خبرنگار پانا گفت: «مهمترین ویژگی بارز سردار سلیمانی را خداخواهی، عشق به خدا، عشق به ائمه اطهار و عشق به ولایت، عشق به مردم و در یک کلمه اخلاص می‌دانم. سردار سلیمانی هم قهرمان ملی و هم پهلوان ملی است. در جبهه در مواردی در عملیات کربلای 5 و دیگر عملیات‌ها از نزدیک با ایشان بوده‌ام، ایشان انسان باصلابت، با اراده، طراح، آینده‌نگر و در عین حال انسان متواضع و افتاده‌ای بود. در کنار خدادوستی، نوع‌دوستی جزو ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود.»

او ادامه داد: «همان اخلاص، ایشان را از روستایی به عرصه عمل کشانده و سپس جهانی و بین‌المللی کرده است و چون اراده خود را در اراده خدا و خواست خدا و معشوق حقیقی یکی کرده است، در نتیجه اینگونه اثرگذار در موضوع مردم و قلوب انسان‌ها در شعاع جهانی بوده است. آزادی‌خواهان جهان ایشان را در اروپا، آمریکا، روسیه و در چین و در بسیاری از قاره‌ها و کشورهای موثر و مهم دنیا دوست داشتند و دوست دارند. بالطبع در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان و ایران شدت خاطرخواهی سردار بیشتر بوده چون واقعیت امر همین است که امام جمعه نجف گفتند و تاکید کردند اگر دفع شرارت داعش صورت نمی‌گرفت اکنون قطعا نوامیس شما را در بغداد به عنوان کنیز می‌فروختند.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ «همین حس و حال را مردم ایران و سایر مسلمانان منطقه دارند که اگر آمریکا و اذناب و عواملش گستاخ شوند، قطعا اولین اقدامی که ظلم بر امت اسلامی می‌کنند، تجاوز به نوامیس و کشتار فرزندان و مردان خواهد بود. بنابراین سردار شهید قاسم سلیمانی یک ذخیره از جانب خدا برای این روز ما بود. به خاطر عظمت روحی و سازندگی اثرگذار او خدا خواست خون او را هم وسیله کمک به امت مظلوم منطقه و مردم ایران قرار دهند؛ یعنی انسجامی که اکنون در عراق هست در سایر کشورهای اسلامی هست از نظر مقابله با ستمگران، این حس آزادی‌خواهی و عزت به برکت خون شهید قاسم سلیمانی است.»

عسکری گفت: «در داخل ایران هم بعد از حوادثی که به بهانه موضوع بنزین پیش آمد شرایط برای نظام و برای انقلاب و مردم سخت‌ شده بود و میزان مشارکت‌شان در انتخابات شاید پیش‌بینی می‌شد که کم باشد اما این حضور مردم در تشیع پیکر مطهر سردار سلیمانی در شهرهای مختلف، جبران یک نوع گسست اجتماعی بود و ایشان به عنوان سرمایه مهم اجتماعی به کمک نظام و مردم آمد و همه را همدل و همگرا در برابر توطئه دشمنان قرار داد. خون شهید سلیمانی مردم را واکسینه کرد. به اعتقاد من این تازه صبح دولت امید سردار سلیمانی است. انگیزه‌ای که در دانش‌آموزان، معلمان و در فرهنگیان و دانشجویان شکل گرفته است آن‌ها را وامی‌دارد که در تصمیم‌گیری‌های آینده خود باصلابت تصمیم بگیرند.»

او ادامه داد: «قطعا وضع مجلس و آینده دولت متحول خواهد شد. قطعا برکت خون این شهید وضع آینده کشور و نظام متحول می‌شود. مصوبه امروز مجلس و طرح سه فوریتی آن‌ها برای تقویت نیروی قدس سپاه به معنای جبران گذشته است. همگرایی دولت، سپاه و نیروهای نظامی و امنیتی و رهبری داهیانه رهبری به گونه‌ای پیش خواهد رفت که این شهادت مظلومانه باعث شکست آمریکا نه تنها در منطقه و عراق و کشورهای متاثر از حضور اشرار آمریکا، بلکه در دنیا آه ایشان و معنویت‌شان و خون سردار معادلات را به نفع مظلومان و مستضعفان جهان رقم خواهد زد.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت:‌ «سردار سلیمانی همچون مرحوم هاشمی رفسنجانی از بلندنظری و سعه صدر بالایی برخوردار بود. مرحوم هاشمی همیشه بدون وقت قبلی ایشان را به حضور می‌پذیرفت. در جلسه‌ای که با سردار سلیمانی داشتند بعد از پایان جلسه به ما چند نفری که وقت قبلی خدمت ایشان رسیدیم اعلام کرد که هیچگاه از صحبت و جلسه با سردار سلیمانی خسته نمی‌شوم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار