فولادوند: حضور از روی آگاهی دانش آ‌موز در ۲۲ بهمن مهم است

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد دهه فجر که در محل اداره کل شهر تهران با حضور معاونین اداره کل تشکیل شد، بر الگو قرار دادن سردار سلیمانی و حضور آگاهانه دانشآ‌موزان در مراسم دهه فجر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: حضور از روی آگاهی دانش آ‌موز در ۲۲ بهمن مهم است

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد دهه فجر که در محل اداره کل شهر تهران تشکیل شد، ضمن تسلیت شهادت سپهبد شهید، قاسم سلیمانی و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: خداوند به مردم ایران صبر دهد. مردم ما ناراحت اند و تا انتقام سخت گرفته نشود، آرام نمی شوند.
فولادوند با اشاره به رشادت های سردار شهید سلیمانی گفت:‌ خون به ناحق ریخته این شهید عزیز، همان اتحادی را در جهان اسلام ایجاد می کند که غرب همیشه از آن وحشت داشت. در قبال این شهدا ما مسئولیم و باید کاری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه باید کتابچه ای در ارتباط با فعالیت های حاج قاسم سلیمانی تهیه شود و بین دانش‌آموزان منتشر شود، گفت: ما در قبال معرفی سردار مسئولیت داریم و فردا با حضور در مراسم تشییع این شهید بزرگوار به دنیا نشان می دهیم که ما همه سلیمانی هستیم. تاثیر شهادت سردار سلیمانی باعث یکپارچگی دنیای اسلام شده است و دلهای مردم به هم نزدیک شده است. آمریکایی که شعار دشمنی با داعش را میداد در واقع با کشتن سردار، بزرگترین خدمت را به داعش کرد و البته با این کار میخ تابوتهای خود را کوبیدند. به برکت خون این شهید بزرگوار امریکا از خاورمیانه خواهد رفت.
فولادوند با اشاره به نزدیک شدن دهه فجر گفت: باید بچه های ما با تاریخ انقلاب بیشتر آشنا شوند. باید اطلاعات شان را بیشتر و دقیق تر کنیم. جنگ نرم شروع شده است و ما در این مباحث باید فعال تر شویم. باید نگاهمان را به دهه فجر تغییر دهیم. دنیا دارد روی جوانان ما هزینه می کند و باید هویت ملی را در دانش آموزان مان نهادینه کنیم.
وی افزود: ما باید سردار سلیمانی را الگو کنیم و تکلیف داریم. انقلاب را اسلحه نگه نمیدارد بلکه جنگ نرم محافظت می کند. اگر در آن قوی بودیم بر دشمن غلبه می کنیم.
فولادوند افزود: هرچه ما در مباحث آگاهی سازی نسل جوان با انقلاب کوتاهی کنیم، خودمان ضرر می کنیم. یک سیستم فرهنگی برنامه ریز این مهم را رقم میزند و ما باید آگاهانه تر عمل کنیم.
فولادوند گفت: باید آمار تعداد باسوادها و بیمارستان ها و تعداد مدارس و کلاس ها را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم تا بدانیم چه شده است. اکنون بدترین خبر این است که دانش آموزی نتواند مدرسه برود. ما اکنون بهترین نیروهای انسانی که به قول رهبری کار آموزش و پرورش است، از بعد از انفلاب داریم و این آموزش باید به سمت فرهنگی برود و مردمی که تاریخ ندانند محکوم به نابودی اند.
فولادوند گفت: آنچه باید در ۲۲ بهمن برای دانش آموزان تبیین شود باید حضور اگاهانه داشته باشند و البته هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم و تاریخ است. ما در جنگیم ولی جنگ فقط موشک و هواپیما نیست بلکه این جنگ فرسایشی است که دشمن متوجه شده در موضوع جوانان ما می تواند کار کند. جوانان ما به عنوان بهترین سرمایه ما هستند. اکنون باید مفاهیم و اهداف انقلاب را برای حوانان زنده کنیم و واقعیتها را به آنها بگوییم.
وی افزود: حب وطن پرستی و هویت ملی و اسلامی را به بچه های مان آموزش دهیم. اسلام ورودش به ایران باعث برکت شد و از آن به بعد بود که بخش اعظم کتب از شرق به غرب رفت و ایران بعد از اسلام در شکل گیری این تمدن و علم فعلی بسیار اثرگذار بود. باید تلاش کنیم همیشه دهه فجر داشته باشبم و باید از مربیان متعهد و تحصیلکرده استفاده کنیم و جشن را مردمی کنیم و نه دولتی. مانند نیمه شعبان و عاشورا مراسم ها باید مردمی باشد. برای دهه فجر نه فقط مدارس که محلات باید خودشان همت کنند برنامه ریزی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار