برف و سرما مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

اردبیل (پانا) - ریزش برف و استقرار هوای سرد برای نخستین بار از ابتدای پاییز تاکنون هوای پهنه وسیعی از استان اردبیل را زمستانی کرده و باعث تعطیلی مدارس برخی شهرها شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برف و سرما مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

آموزش و پرورش استان اردبیل دراطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدارس نوبت صبح مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در اردبیل ، نمین و هیر ، مدارس پیش‌دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دور اول در شهرستان‌های نیر و سرعین و نیز مدارس پیش‌دبستانی ، ابتدایی و مدارس استثنایی در شهرستان خلخال به خاطر بارش برف و برودت هوا تعطیل خواهد بود.

همچنین مدارس در تمام مقاطع در شهرستان مشگین‌شهر ، لاهرود و ارشق به دلیل بارش برف و سردی هوا تعطیل می‌باشد.

برونداد تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های همدیدی نشانگر نفوذ ناوه قدرتمند از فراز دریای سیاه به شمال غرب و کرانه جنوبی خزر است که انتظار می‌رود تا دوشنبه کم و بیش در این نقاط سبب برودت هوا و بارش برف و باران شود.

اوج بارش ناشی از این توده هوای سرد از دیشب تا عصر امروز، انتظار می‌رود هوای سرد و ابری همچنان تا اواسط هفته در این منطقه ماندگار خواهد بود.

اداره کل مدیریت بحران اردبیل نیز با استناد به اطلاعیه هواشناسی از ساکنان این استان خواستار رعایت موارد احتیاط و ایمنی ازقبیل پرهیز از سفرهای غیرضروری در جاده‌های برف‌گیر و کولاک‌گیر ، بستن زنجیر چرخ و همراه داشتن تجهزات کامل زمستانی در صورت ضرورت سفر و صرفه‌جویی در مصرف گاز شده است.

مرکز پایش جاده‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز اعلام کرد در تمام جاده‌های این استان بارش برف و در مقاطعی از گردنه‌ها کولاک جریان دارد ولی راه‌های اصلی باز هستند. این مرکز از رانندگان خواست تا با احتیاط رانندگی کرده و در مقاطع برفگیر و کولاک‌گیر زنجیرچرخ ببندند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است. در سال‌های معمول بارش برف و استقرار هوای سرد از اواسط آبان ماه در این منطقه اتفاق می‌افتد در حالی‌که امسال از ابتدای فصول سرد تاکنون برف موثری در منطقه نباریده بود.

آموزش و پرورش استان همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اردبیل، مشگین شهر و هیر فقط مقطع پیش دبستانی و در شهرستان نمین مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول در نوبت بعدازظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: در شهرستان خلخال نیز پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت بعدازظهر تعطیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار