تداوم هوای سرد و بارش برف تا آخر هفته در اردبیل و تعطیلی مدارس ابتدایی

اردبیل (پانا) - هوای سرد زمستانی و بارش برف که اغلب مناطق استان اردبیل را در برگرفته، تا صبح روز چهارشنبه تداوم داشته و سردی هوا تا آخر هفته در استان ماندگار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۲۲۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم هوای سرد و بارش برف تا آخر هفته در اردبیل و تعطیلی مدارس ابتدایی

اکبرنیا، کارشناس هواشناسی استان اردبیل با اشاره به بارش برف تا صبح امروز گفت: تا اوایل صبح فردا در مناطق مرکزی و جنوب استان آسمانی ابری و مه آلود همراه با باد سرد و کاهش دما تا ۱۲ درجه زیر صفر پدیده جوی غالب خواهد بود.

او بیان کرد: سه شنبه شب و صبح روز چهارشنبه اوج سرما را خواهیم داشت به‌طوری که دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوب استان تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

اکبر نیا با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل بارش برف در جریان بوده و ارتفاع آن بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر در نوسان است، یخبندان، لغزندگی و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی را از مخاطرات جاده‌ای اعلام کرده است.

دیشب اکثر مناطق استان با ۱۱ درجه زیر صفر شب سردی را سپری کردند. هم اکنون دمای شهر اردبیل ۹ درجه زیر صفر است.

همچنین بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۸ در اردبیل مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و مدارس استثنایی و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و در خلخال، مشکین شهر، ارشق و لاهرود تمامی مقاطع تحصیلی و در بیله سوار، جعفرآباد، انگوت، شاهرود و هیر و مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در پارس آباد و در گرمی فقط مقطع پیش دبستانی در نوبت قبل از ظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل شد.

ضمنا در بیله سوار، جعفرآباد، انگوت و شاهرود متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر و در گرمی ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهند شد.

همچنین بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۸ در اردبیل و خلخال تمامی مقاطع تحصیلی و در مشکین شهر مدارس مقطع ابتدایی شهری و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و در نمین مدارس مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در گرمی و هیر مدارس مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و در پارس آباد فقط مقطع پیش دبستانی در نوبت بعد از ظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد.

ضمنا کلیه آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان انگلیسی تحت پوشش آموزش و پرورش نیز تعطیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار