امروز: یکشنبه 28 دی 1399 - 13:14 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

حسینی: برای بهبود عملکرد و کیفیت به استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد نیاز داریم

حسینی: برای بهبود عملکرد و کیفیت به استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد نیاز داریم

8/7/2019 11:11:00 AM
8/7/2019 11:11:00 AM
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 11:11
نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال1398 وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش تاکید کرد که اگر نظام جامع برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد مستقر نشود این وزارت به‌هیچ‌عنوان به بهبود عملکرد و کیفیت دست پیدا نخواهد کرد و موفق نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش‌ و پرورش، سید جواد حسینی در گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌های کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: «در بعضی از شهرستان‌ها برخی پست‌های سازمانی به‌صورت ترکیبی در حال اداره شدن است که متأسفانه در ساختار اداری دچار اشتباه استراتژیک شده‌ایم.»

حسینی گفت: «الزام شورای عالی امور اداری و استخدامی این است که سازمان‌ها باید کوچک و کوچک‌تر شوند، این الزام خوب و مناسبی جهت پیشرفت است زیرا دولتی که خود سیاست‌گذار است باید ساختار اداری کوچک داشته باشد.»

او گفت: «در بدنه دولت 3 دسته سازمان بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد و آموزش‌ و پرورش را سازمان بزرگ توصیف کرده‌اند.»

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه گفت: «آموزش‌ و پرورش را یک ابرسازمان نامیده‌اند چراکه هر قسمت این سازمان، به‌تنهایی یک وزارتخانه است و وقتی وارد قسمت‌هایی مانند تعلیم و تربیت قرآنی و معارف، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، استعدادهای درخشان، سازمان پژوهش و سایر معاونت‌ها، مراکز و سازمان‌ها می‌شویم، متوجه این موضوع خواهیم شد.»

حسینی گفت: «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید برای مهر 142 میلیون کتاب در 1000 عنوان منتشر کند که از حیث فعالیت‌ها کاری گسترده و تخصصی در زمینه کاری یک وزارتخانه مجزا است البته همه این موارد، وسعت کاری وزارت آموزش‌ و پرورش را نشان می‌دهد.»

حسینی افزود: «اگر نظام جامع برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد مستقر نشود به‌ هیچ‌ عنوان به بهبود عملکرد و کیفیت دست پیدا نخواهیم کرد و بدون تردید موفق نخواهیم شد.»

او در ادامه نظام جامع ارزیابی و بهبود عملکرد را دارای 4 بخش دانست و گفت: «گام اول نظام جامع برنامه‌ریزی با 3 مؤلفه است؛ مؤلفه اول شناخت وضع موجود، مؤلفه دوم ترسیم وضع مطلوب بر اساس وضع موجود و مؤلفه سوم ترسیم راه‌های برون‌رفت و ارتقا است.»

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین دارای مؤلفه‌های مهمی است،گفت: «این مؤلفه‌ها شامل تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی، هویت‌بخشی به دانش‌‌آموزان، عدالت آموزشی، ارتقا و کیفیت است و برای اجرای این 5 مؤلفه نیاز به 6 خرده نظام‌داریم.»

حسینی گفت: «این 6 خرده نظام به 670 برنامه تبدیل‌شده است که در برنامه ششم و هفتم توسعه باید اجرا شود و 370 برنامه آن در برنامه ششم توسعه گنجانده‌شده است و الباقی آن در برنامه هفتم است.»

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه گفت: «این برنامه‌ها به‌صورت جداگانه و بعد از تفکیک معاونت‌ها به 760 منطقه آموزش‌ و پرورش در سراسر کشور ارسال‌ شده است که در مناطق باهم تلفیق می‌شوند.»

او گفت: «این برنامه‌ها در 4 دوره تحصیلی یعنی دوره اول و دوره دوم ابتدایی و دو دوره متوسطه است و در مهرماه سال جاری در 4 میز برنامه‌های سند تحول بنیادین را خواهیم داشت و برنامه‌ها به شکل الزامی، تجویزی و نیمه‌تجویزی در مدارس اجرا خواهد شد.»

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از برنامه سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش در حال اجرا است، گفت: «جزء اول نظام جامع برنامه‌ریزی که طراحی و شاخص‌های آن است در آموزش‌ و پرورش در حال انجام است که امسال باید ورود برنامه‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین را بیش از گذشته در مدارس اجرایی و عملیاتی کنیم.»

حسینی ادامه داد: «گام دوم نظام اجرا است که دومین عنصر است و تحقق‌پذیری برنامه‌ها و شاخص‌ها را بر عهده دارد و اگر این دو نظام را داشته باشیم اما نظام ارزیابی و نظارت را نداشته باشیم، نظام جامع برنامه‌ریزی به بهبود عملکرد منتهی نمی‌شود.»

او گفت: «در حال حاضر بسیاری از رویه‌ها نیاز به اصلاح و بهبود دارد چراکه نگاه در آموزش‌ و پرورش معلول‌محور است تا علت‌محور و راهکارهای موقتی اجرا می‌کنیم.»

ارزیابی و نظارت در سازمان به پیشرفت سازمانی منجر می‌شود

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ارزیابی و نظارت در سازمان را عامل پیشرفت سازمانی خواند و گفت: «مؤلفه بعدی نظام جامع برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت است که خوشبختانه با ظرفیت جدید دیجیتالی و سامانه‌ای که شاخص‌های دقت، سرعت و جامعیت را دارد قابلیت تحقق دارد.»

او با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: «50 درصد پیشرفت عملکرد یک سازمان به ارزیابی آن سازمان برمی‌گردد و باید سازمان مورد پالایش، نظارت و مورد ارزیابی قرار گیرد که در آن صورت 50 درصد پیشرفت صورت می‌گیرد.»

حسینی گفت: «در نظام ارزیابی، گستره عظیمی در پهنه کار قرار می‌گیرد و اگر همه این امور انجام بگیرد اما به مؤلفه چهارم توجه نشود، موفق نخواهیم بود چرا که ارزیابی نظام اجرایی و ارزیابی نظام طرح، برنامه و نظارت بر آن به‌منظور تحقق بهبود عملکرد است، بنابراین چهارمین مؤلفه بهبود عملکرد است.»

او ادامه داد: «در واحد رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد و نظارت باید طرح و برنامه‌ها، اجرایی‌سازی و نظارت و فرآیندهای بهبود عملکرد بررسی شود و این‌ها را از سازمان مورد ارزیابی بخواهیم تا کار خوب تقویت، اشتباهات اصلاح، کار غلط تعطیل و کار مورد غفلت تضعیف شود و با این نگاه پنجاه‌درصد پیشرفت سازمانی و بهبود عملکرد اتفاق می‌افتد.»

شما از حقوق دانش آموزان، معلمان، اولیا و مردم با رسیدگی به شکایات صیانت و تکریم می‌کنید

حسینی گفت: «شما از حقوق دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مردم با رسیدگی به شکایات و خواسته‌های آن‌ها صیانت و تکریم می‌کنید و موجب ارتقا تکریم ارباب‌رجوع، صیانت از شهروندان، سلامت اداری و حقوق شهروندی می‌شوید.»

او با اشاره به سامانه‌ای و دیجیتالی شدن ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، گفت: «امروز دولت الکترونیک به کمک آمده است و باعث می‌شود تا ضریب نفوذ کارتان را افزایش دهید و از این طریق به‌سلامت سازمانی و اداری، افزایش سرمایه اجتماعی، ارتقای فرهنگ‌سازمانی بهبود عملکرد آموزش‌ و پرورش و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم توفیق پیدا کنیم.»

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گردهمایی روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌های کشور
اخبار مرتبط
  • 26 خرداد زمان برگزاری آزمون الکترونیکی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

  • مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تاکید کرد: لزوم توجه به ارتقا جایگاه آموزش و پرورش در جامعه

  • کسب رتبه برتر اداره ارزیابی عملکرد استان زنجان در ارزیابی عملکرد ادارات ارزیابی عملکرد سراسر کشور

  • سیدجواد حسینی: خبرنگاران مانند معلمان رسولان آگاهی‌بخش جامعه‌اند

  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش : سال تحصیلی جدید ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند

  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار را تبریک گفت

  • سید جواد حسینی: در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد

  • حسینی: حفظ و تفسیر موضوعی قرآن متناسب با سن و نیاز دانش آموزان و گسترش کمی و کیفی دارالقرآن‌ها در آموزش ‌و پرورش هدف‌گذاری می‌شود

  • حسینی خبر داد: گرفتن اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی طرح رتبه‌بندی معلمان در حال انجام است

  • سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: ارتباط تلفنی روزانه با مدارس ارتقای کیفیت را محقق می‌کند

  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اردوی عشایر زمینه‌ساز ایجاد عدالت آموزشی است

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • اعلام نحوه بازگشایی مدارس؛ والدین موظف به رعایت مصوبات هستند

  • حضور دانش‌آموزان و اولیای آنان در اردوهای راهیان نور اختیاری و رایگان است

  • نحوه شرکت در جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند + شیوه نامه

  • افزایش موارد ابتلا و فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته

  • راز خانه زن مرموز فاش شد

  • مهلت شرکت در جشنواره پرسش مهر «در بخش فرهنگیان» تمدید شد

  • اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که در مدارس فعالیت دارند؛ از اول بهمن ماه 99

  • بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا؛ رنگ منطقه به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد

  • نقش فعالیت‌های فرهنگی هنری در تولید سرمایه‌های ملی کشور

  • وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در هرمزگان؛ تاکنون تلفاتی گزارش نشده است

  • مصوبات مهم ستاد کرونا؛ از حضور دانش‌آموزان در مدارس تا محدودیت سفر به شمال و جنوب کشور

  • کوچه رنگی

  • آیین توزیع ۴۴۲۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان استان تهران

  • آموزش تعطیل نیست؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 28 دی

  • آغاز بارش برف و باران در کشور از امروز

  • سرقت تصاویر بازیگران از یک بیمارستان فعال در حوزه زیبایی

  • راه‌اندازی آزمون‌ساز جدید در شبکه شاد

  • ملکی: رمزینه پاسخ سریع، ظرف و مظروف تربیتی را وسعت می‌بخشد

  • بارش برف و باران در جاده‌های ۱۰ استان

  • ترکاندن جوش صورت، مرد چینی را تا پای مرگ برد!

  • میزبانان آنلاین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

  • آغاز کاشت ۳۰۰ درخت چنار در مرکز شهر تهران

  • زمان برگزاری انتخابی قایقرانی المپیک مشخص شد

  • گزینه‌های محبوب اصولگرایان برای انتخابات چه کسانی هستند؟

  • ‏44 اثر سرامیک به مرحله نهایی داوری راه یافتند

  • وزیر خارجه فرانسه: بازگشت به برجام کافی نیست

  • پخش سریالی جدید از رادیو با موضوع «سرقت های اینترنتی»

  • صدور پروانه شکار چهارپایان وحشی در چهار قرق اختصاصی

  • ایران آماده افزایش تولید نفت به میزان پیش از تحریم‌هاست

  • دلار به روند صعودی‌اش ادامه داد

  • مصوبه مربوط به تعیین قیمت نفت کوره مصرفی کارخانه‌های سیمان ابلاغ شد

  • حمله مرگبار مار شاه کبرا به مارگیر محلی!

  • مسیر اسوه پذیری

  • ضرورت بهره‌گیری از تجارب و امکانات برای اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم