در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تاکید کرد: لزوم توجه به ارتقا جایگاه آموزش و پرورش در جامعه

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان رابر استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود و همچنین ایجاد ظرفیت های جدید جهت ارتقا و پیشبرد اهداف آموزش و پرورش را خواستار شد.

کد مطلب: ۹۴۹۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تاکید کرد: لزوم توجه به ارتقا جایگاه آموزش و پرورش در جامعه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان رابر، گفت: جامعه‌ای که از افراد توسعه‌یافته برخوردار نباشد، نمی‌تواند در ابعاد دیگر توسعه یابد. توسعه ابعاد انسانی و اجتماعی زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی است.
وی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان ها و مناطق استان را چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ منابع جهت پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش مهم و ضروری خواند و بیان داشت: سیستم آموزشی که بتواند این مهارت‌ها را در دانش آموزان به وجود بیاورد افرادی را تربیت خواهد کرد که می‌توانند برنامه‌های متناسب با کشور و بوم خود را تهیه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا جایگاه آموزش و پرورش را در جامعه ارتقا دهیم، خاطر نشان کرد: ارتقا این جایگاه تنها به مدد خود فرهنگیان ممکن خواهد بود .
وی تلاش جمعی افراد در شهرستان ها و مناطق استان را نکته بسیار مهمی در توسعه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه به نقش افراد در توسعه باید بیش از گذشته توجه کرد، اظهار داشت: نقش کلیدی نیروی انسانی در توسعه را نباید نادیده گرفت چرا که اگر به این موضوع توجه نکنیم شاهد هیچ توسعه ای نخواهیم بود.
اسکندری نسب، تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که بنده بر اهمیت پرورش و مقدم بودن آن بر آموزش تاکید دارم همین اثرگذاری نیروی انسانی است، چرا که سلطه آموزش بر پرورش، اثرات نامطلوبی در رشد و توانمندی نیروی انسانی توسعه نگر خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه را زیربنای توسعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر کشور آباد می‌خواهیم باید بیشترین سرمایه گذاری را در مدرسه داشته باشیم و به مدرسه و معلم به عنوان رکن اصلی مدرسه بهای زیادی بدهیم چرا که معلم نقش بسیار کلیدی در امر پرورش دارد.
برپایه این گزارش گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، اعضای شورای معاونان و جمعی از روسای ادارات داخلی اداره کل و کارشناسان حوزه ستادی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در محل مدارس زندگی بخش هنزاء شهرستان رابر در حال برگزاری می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار