فولادوند: باید به بخش خصوصی در مقابله با آسیب های اجتماعی اجازه ی ورود داده شود

تهران (پانا) – آئین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان شهر تهران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، داریوش بیات‌نژاد مدیر کل بهزیستی شهر تهران و دیگر مسئولان در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: باید به بخش خصوصی در مقابله با آسیب های اجتماعی اجازه ی ورود داده شود

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان شهر تهران، با بیان این که کارهای مفیدی در حوزه مدیریت و مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفته است؛ گفت: ما روز به روز شاهد پیشرفت در بعضی از شاخص های مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم و توانسته ایم برخی از این آسیب‌ها را متوقف کنیم.

وی با بیان این که ارزشمندترین داشته‌ی یک جامعه، نیروی انسانی آن است و آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر، یکی از اصلی ترین آفت‌های تهدید کننده ی جامعه انسانی و سرمایه ملی است، افزود: من معتقدم که تمام سیستم‌های اداری کشور، باید بیش از پیش در بحث آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.


فولادوند از کم کاری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر در گذشته انتقاد کرد و افزود: ما در گذشته بیشتر به معلول پرداختیم تا به علت و در بعضی از مواقع به جای پرداختن به علت‌ها، به لاپوشانی معلول پرداختیم و این به نوعی جفا در حق کشور و نیروی انسانی است. برای مثال فقر و خشونت از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی هستند. ما باید با آسیب‌های اجتماعی ریشه ای برخورد کنیم. باید تلاش کرد و نتیجه کار را بررسی کنیم. اگر در راه اشتباه بودیم به مسیر اصلی برگردیم و کاری که نتیجه ندارد را تکرار نکنیم.

وی با بیان این که مقابله با آسیب های اجتماعی و رفتار های پر خطر یک عزم و نهضت ملی را می طلبد، گفت: کسانی که به ایران و اسلام و جمهوری اسلامی علاقه دارند باید به مقابله با آسیب های اجتماعی بپردازند. این آفتی است که نیروی انسانی و آینده ی ما را تهدید می کند. امیدوارم بتوانیم گام های موثرتری را در ارتباط با مدیریت آسیب های اجتماعی و رفتار های پر خطر برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اگر به دنبال این هستیم که یک نهضت ملی در مقابل آسیب های اجتماعی شکل پیدا کند، باید به بخش خصوصی و ان جی او ها اعتماد کنیم. آن ها کسانی هستند که دلسوزانه وارد عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی می شوند. ما باید نظارتمان را بالا ببریم نه اینکه سیستم مقابله با آسیب های اجتماعی را امنیتی کنیم و بخش خصوصی نتواند به این عرصه ورود پیدا کند. همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است که هرجا کار را به مردم سپردیم موفق تر بودیم؛ در نتیجه مردم و جوانان دلسوز این سرزمین باید پا به عرصه این نبرد بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار