خیرمدرسه ساز درمیانی : سبقت در کار خیر، ارزش آن را افزایش می‌دهد

درمیان (پانا) ـ خیرمدرسه ساز درمیانی گفت : سبقت در کار خیر، ارزش آن را افزایش می‌دهد و برای رفع محرومیت منطقه و گسترش فرهنگ بهترین قدم مدرسه سازی است.

کد مطلب: ۹۰۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خیرمدرسه ساز درمیانی : سبقت در کار خیر، ارزش آن را افزایش می‌دهد

«محمود رحیم آبادی» یک معلم است، اما معلمی که به معنی واقعی شغل انبیاء را برگزید و با احداث مدرسه ای پنج کلاسه در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان برای دانش آموزان، خود را در زمره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی قرار داده است.

رحیم آبادی با بیان اینکه در دهه 70 در شهرستان درمیان معلم بودم و با تمام وجود کمبود فضای آموزشی و مشکلات منطقه را لمس می‌کردم، می‌گوید: در آن شرایط بهترین قدمی که می‌توانستم برای دانش آموزان و مردم برداریم ساخت مدرسه بود تا باقیات صالحات باشد.

وی می افزاید: در آن سالها اسدیه مرکز شهرستان درمیان خیلی در مضیغه فضای آموزشی قرار داشت و بسیاری از خیران می آمدند در روستاهای دور دست مدرسه می ساختند اما برای مرکز منطقه فضای آموزشی کم بود.

حداقل منفعت و تاثیر انجام کار خیر مدرسه سازی را رسیدن به احساس رضایت قلبی می‌داند و معتقد است هرکسی بتواند یک کلاس درس برای دانش آموزان این مرز و بوم بسازد گویا به زیارت کعبه و کربلا مشرف شده است و به همین دلیل اگر باز هم فرصتی پیش آید دوباره این کار خیر را انجام می‌دهم.

این معلم مدرسه‌ ساز خراسان جنوبی اخلاص در نیت و صداقت را رمز ماندگاری کار خیر می‌داند و می‌گوید: سبقت در کار خیر، ارزش آن را افزایش می‌دهد و برای رفع محرومیت منطقه و گسترش فرهنگ بهترین قدم مدرسه سازی است.

هر زمانی که برای بازدید به مدرسه سر می زند از دانش آموزان مدرسه انرژی و روحیه می گیرد و باور دارد که کمک در حد یک آجر به این امر مقدس اجر و ارزشی صد برابر نزد خداوند خواهد داشت.

رحیم آبادی به اشاره به تاثیر این کار خیر در زندگی‌اش، می‌گوید: برای هر کسی ممکن است در زندگی مشکلات پیش آید اما همیشه در حساس‌ترین مواقع شاهد دست غیب خداوند بوده‌ام که گره و مشکلات زندگی‌ام را گشوده است.

او در درخواست می‌کند بیشتر در مناطق محروم حضور یابیم تا از نزدیک مشکلات و نیازهای آموزشی این مناطق را لمس کنیم و دانش آموزانی را ببینیم که با بدترین شرایط درس می خوانند تا حداقل با مشارکت در ساخت حتی یک کلاس درس از خود نامی نیک و یادگاری ماندگار به جا بگذاریم.

این معلم مدرسه ساز با بیان اینکه دنیایی ارزش دارد و باید برای آن تلاش کرد که برای آخرت آدمی مفید و سازنده باشد و موجب آبادانی آخرت شود، تاکید می کند: شایسته است انسان مالش را در خدمت نیکی به مردم و در راه عام‌المنفعه قرار دهد تا هم خود سود برد و هم دیگران.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار