در گفت و گو با پانا

علمی خبر داد :آغاز سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان از 27 فروردین

سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان از ۵ اردیبهشت آغاز می شود

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت و مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان به ترتیب از 27  فروردین و 5 اردیبهشت آغاز می شوند.

کد مطلب: ۸۱۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
علمی خبر داد :آغاز سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان از 27 فروردین

طاهر علمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد:هدف آموزش و پرورش رشد بشر در تمامی ابعاداست لذا در این راستا برنامه های مختلف و متنوعی در آموزش و پرورش تدوین می شود که یکی از آن ها مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن، نماز و عترت است.

وی پرورش را عامل احیای انگیزه در انسان عنوان کرد و ادامه داد: پرورش با انگیزه انسان سرو کار دارد نه با افکارو اندیشه و یا به عبارتی پرورش به دنبال این است که آنچه در بخش اندیشه مطرح می شود را به انگیزه تبدیل کند و این انگیزه است که فرد را به انجام عمل کار تشویق می کند و آن وقت است که یک دانش آموز رشد می باید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که هدف از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن، نماز و عترت، ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان، اجرای کارهای عملی و مهارت افزایی است، افزود: امسال در مقایسه با سال های قبل انگیزه حضور دانش آموزان در این رقابت ها بسیار بالا است و تمامی 39 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند و این نشان می دهد که برنامه ریزی های سه سال گذشته به بار نشسته و امسال شاهد نتیجه و حضور پرشور دانش آموزان در این مسابقات هستیم.

رقابت 3 هزار دانش آموز در سی وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

علمی گفت: مرحله استانی سی وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز 27 فروردین در محل اردوگاه الغدیر تبریز آغاز می شود و حدود 3 هزار دانش آموز دختر و پسردر قالب این مسابقات به مدت 7 روز با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مسابقات در 15 رشته برای پسران و 13 رشته برای دختران برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله کشوری که در تابستان برگزار می شوند، اعزام خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: دوره های آموزشی که در نواحی و مناطق برگزار شده زمینه های آمادگی لازم را در دانش آموزان ایجاد کرده است و دانش آموزان با علاقه و آمادگی کافی در مرحله استانی مسابقات حضور خواهند داشت.

علمی اضافه کرد: بیش از 80 هزار کتب محتوایی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است وقطعا هر دانش آموزی که به مرحله استانی راه یافته است این منابع را مطالعه کرده و با آگاهی لازم در مسابقات حضور می یابد.

وی با بیان این که داوران امسال متفاوت از داوران سال های قبل هستند، افزود: از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات دعوت از داوران پرتجربه و متخصص از سطح استان است که امر قضاوت رقابت ها را برعهده خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در کنار مسابقات دانش آموزی، مسابقات فرهنگیان نیز برگزار می شود و 170 معلم از سطح استان با هم رقابت می کنند.

رقابت 2400 دانش آموز آذربایجان شر قی در 6 بخش مسابقات فرهنگی و هنری

علمی اظهار کرد: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان بعد از اتمام مسابقات قرآن، عترت و نماز از پنج اردیبهشت در مجمتع 29 بهمن تبریز و اردوگاه الغدیر آغاز می شود.

وی با بیان این که مسابقات فرهنگی و هنری متنوع است و دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی در قالب 70 رشته با هم رقابت کردند، گفت: دراین مسابقات نیز شاهد افزایش استقبال دانش آموزان هستیم و در حدود 12 هزار دانش آموز به مرحله استانی راه یافته اند که با برسی های صورت گرفته درنهایت 2 هزار و 400 نفر در 6 بخش ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، فیلم کوتاه و هنرهای دستی و تجسمی با هم رقابت می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: بخش فیلم کوتاه بین دانش آموزان بیشتر ایجاد انگیزه کرده است و در موضوعات مختلف اقدام به تهیه فیلم کوتاه کرده اند و همچنین در بخش شعر و داستان نیز تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

انتقادها در مورد هنرهای نمایشی و آوایی دانش آموزان صحیح نیستند

علمی بیان کرد: برخی فکر می کنند که هنرهای نمایشی مانند اوایل انقلاب طرفدار ندارد لذا از این دسته افراد دعوت می کنم در مسابقات فرهنگی و هنری حضور یابند وببینند که دانش آموزان امروزی متفاوت از دانش آموزان سال های گذشته هستند و نمایش نامه های متفاوت ودیدنی را به نمایش می گذارند.

وی افزود: در بحث هنرهای آوایی نیز انتقادی در مورد آموزش و پرورش وجود دارد لذا از این افراد نیز می خواهم در مسابقات حضور یافته و شور و شوق دانش آموزان واجرای سرودهای شورانگیز و بامحتوا را شاهد باشند و ببیند که گروه کر دانش آموزی که سال های سال در استان تشکیل نیافته بود در سه سال اخیر تشکیل یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در بخش هنرهای دستی و تجسمی هم دانش آموزان روستایی و هم دانش آموزان شهری با استقبال بی سابقه شرکت کرده اند و استعدادهای هنری خود را در معرض نمایش گذارده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار