یادی از طلبه جهادگر و فعال رسانه‌ای که دغدغه‌اش رشد تربیتی و معرفتی بود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: مرحوم خسروی یک طلبه جهادگر و فعال رسانه‌ای بود که مهمترین دغدغه‌ وی رشد تربیتی و معرفتی جوانان به ویژه محرومان بود.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
یادی از طلبه جهادگر و فعال رسانه‌ای که دغدغه‌اش رشد تربیتی و معرفتی بود

یک ماه پیش در چنین ایامی بود که ویروس کرونا به عنوان مهمان ناخوانده، مردم ما را خانه نشین کرد و جان بعضی از عزیزان را گرفت، به گونه ای که نه مراسم تشییع رسمی برای آنان برگزار شد و نه مجلس یادبود و شب هفتی. برخی از آنان همچون افراد گمنام دفن شدند و هجوم اخبار کرونایی حتی اجازه نداد، مروری بر پرونده و سابقه خدماتی آنان داشته باشیم.

مرحوم حجت الاسلام احمد خسروی یکی از طلبه های حوزه علمیه قم بود که سال ها به صورت مخلصانه در اردوهای جهادی به فعالیت و تبلیغ دین می پرداخت و ماه گذشته به دلیل تشدید عفونت ریوی به لقاء الله پیوست.

وی طی سال‌های اخیر، علاوه بر فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، با همکاری گروه تبلیغی رسالات، در مناطق محروم کشور از جمله بسیاری از نقاط استان سیستان و بلوچستان به ‌ویژه در جریان سیل اخیر، خدمات فراوانی اعم از ساخت‌ و ساز مدارس و منازل، رسیدگی به کودکان و ایتام و نیز تهیه اقلام مورد نیاز اقشار مستضعف ارائه کرد.

حجت الاسلام حامد تقدیری مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در گفت وگو با ایرنا به ویژگی های این طلبه جهادگر اشاره کرد و گفت: مرحوم خسروی مسیر و هدف زندگی خود را انتخاب کرده بود و هدف او خدمت خالصانه در مسیر رشد نظام انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: آن مرحوم جهاد را جهاد تربیتی و اجتماعی تعریف می کرد و بیشتر علاقه مند بود تا در مجموعه های مردمی که وابسته به نظام است، فعالیت کند و در رشد مجموعه های حاکمیتی کمکی کرده باشد.

تقدیری اضافه کرد: او در اوایل طلبگی، اگرچه منبر و تدریس داشت ولی کار تربیتی یک مسجد را به عهده گرفت و بیشتر در مساجد و هیات هایی سخنرانی می کرد که توان مالی نداشتند و نمی توانستند برای سخنرانی روحانی دعوت کنند. یعنی از اوایل طلبگی و تقریبا از ۲۰ سال پیش این روحیه را داشت.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده مرحوم خسروی افزود: فعالیت و تلاش برای آن مرحوم در هیچ جای ایران مطرح نبود. چون فقط به دنبال اعتلای هیات و روضه اهل بیت (ع) بود و در کنار تمام این فعالیت ها همواره در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه در مسجد فعالیت می کرد و در کنار آن به کارهای فرهنگی می پرداخت.

این پژوهشگر مذهبی افزود: مرحوم خسروی در کنار فعالیت های تربیتی در اردوهای جهادی به ویژه در اتفاق هایی مانند سیل یا زلزله حضوری پررنگ داشت که به عنوان نمونه سال گذشته در پل دختر، خوزستان و سیستان و بلوچستان تلاش های فراوانی داشت.

وی افزود: مهمترین دغدغه این طلبه جهادی مساله تعلیم و تربیت بود. چون به عنوان مربی فعالیت می کرد و زمانی که قرار شد در مدارس صدرا فعالیت کند، مسئولیت روابط عمومی و رسانه را به عهده گرفت. چون می خواست این خلاء را در صدرا پر کند.

تقدیری اضافه کرد: البته خسروی بستر رسانه را فقط برای اطلاع رسانی نمی خواست، بلکه می خواست بگوید جریان انقلابی و جوانان ما حرف های تربیتی خوب و شیرینی دارند و باید تلاش کنیم تا نظام تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی را به مردم نشان دهیم.

وی افزود: آن مرحوم معتقد بود حرف های انقلاب، بسیار شنیدنی و شیرین است ولی ما از آن غافل هستیم و به همین دلیل اصرار می کرد که بر سر چه موضوع هایی سخن بگوییم و چه چیزهایی را الگو قرار دهیم. وی بیشتر به دنبال الگوسازی بحث رسانه بود تا دیگران استفاده کنند.

مدیرعامل مدارس صدرا ادامه داد: خیریه صدرا نیز حاصل زحمات وی بود که از ابتدا نیز، فعالیت اردوهای جهادی و رسیدگی به دانش آموزان محروم را دنبال می کرد. او تا این اواخر در صدرا آرزو داشت که در منطقه زابل یک مدرسه صدرایی شبانه روز دانش آموزان مستضعف بی سرپرست یا بدسرپرست که گرفتاری داشتند، برپا کند.

وی از سخاوتمندی این طلبه و روحانی تلاشگر سخن گفت و افزود: او گاهی به ما آموزش رسانه می داد و با افراد رسانه ای محشور بود و به عنوان روحانی گروه رسانه ای چله با آنها در پیاده روی اربعین شرکت می کرد.

به گفته تقدیری «چله» یک گروهی از فعالان رسانه ای از روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری های مختلف در تهران هستند و تخصص مرحوم خسروی در رسانه و موضوع هایی همچون چینش خبر، تولید محتوای رسانه ای بود و با موضوع خبر به خوبی آشنا بود.

وی افزود: او چون عرصه تعلیم و تربیت را نیز به خوبی می شناخت، مشاور خوبی بود و موضوع رسانه و تعلیم و تربیت را به خوبی با هم ارتباط می داد.

تقدیری اظهار داشت: اصل دغدغه وی آموزش و پرورش مستضعفان بود و اگر مدارس صدرا مورد علاقه وی بود، به دلیل حضور دانش آموزان مستضعف بود. در واقع مساله محرومان و فقرا برای وی مهم بود.

وی افزود: تعلیم و تربیت در این عرصه برای مرحوم خسروی نیز مهم بود. چون اعتقاد داشت که نباید فقط حمایت اقتصادی از محرومان داشته باشیم و بسته های حمایتی و غذا به آنها بدهیم. البته اگرچه این کارها را می کرد ولی می گفت رشد تربیتی و معرفتی آنها مهمتر است و اگر این کار را انجام دهیم، نسل آینده انقلاب اسلامی همین مستضفعان هستند و انقلاب برای آنهاست که ما باید برای آنان خدمت کنیم.

به گفته تقدیری سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا دارای ۱۶۰ مدرسه در سطح کشور است و ۱۲ هزار دانش آموز به تحصیل علوم و معارف اسلامی می پردازند. این مجموعه به مدارس دولتی وابسته است که بابت تحصیل هزینه ای از دانش آموزان دریافت نمی کند.

حجت‌الاسلام شیخ احمد خسروی، مبلغ و روحانی جهادی پس از عمری خدمت بی وقفه و مجاهدانه به اسلام و محرومین، در حالی که برای امدادرسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا و خدمت رسانی به جامعه پرستان و پزشکان به شهر مقدس قم رفته بود، پنجشنبه پانزدهم اسفندماه بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان فرقانی این شهر به لقاء الله پیوست.

وی مسئولیت روابط عمومی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را نیز بر عهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار