برگزاری همایش طرح معرفت ویژه معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد

یزد (پانا) - اولین گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد در سال تحصیلی 98-97 با محوریت معاونت پرورشی، ارتقاء توانمندی های شغلی و اعتلای اخلاق حرفه ای بعدازظهر دوشنبه 12 آذر با حضور مسئولان در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۵۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش طرح معرفت ویژه معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد

این نشست تخصصی به همت و همکاری حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره ناحیه یک یزد در دو بخش (سخنرانی مسئولین و کارگاه توجیهی) انجام گرفت.

در بخش اول؛ "محمد معینی" معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه یک، ضمن خیر مقدم به مدعوین، شرکت در جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره برتر تربیتی را جهت اطلاع رسانی به تمام دبیران متذکر شد.

وی به اهمیت استفاده از ظرفیت شورای دانش آموزی، اجرای طرح ایران مهارت، استفاده از کانون های فرهنگی تربیتی ناحیه و... نیز اشاره کرد.

"علی سرداری"، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، به لزوم توجه به فعالیتهای تربیتی مدارس پرداخت و تربیت انسان چند بعدی را بسیار مهم دانست.

در ادامه "حسینعلی ملانوری"، رئیس سازمان دانش آموزی استان, ضمن تشکر از حمایتهای معاون پرورشی اداره ناحیه یک، و تشکر ویژه از زحمات اعظم فتاحی و فاطمه یادگار، کارشناسان سازمان دانش آموزی ناحیه یک، پیرامون جایگاه و اهمیت کارکرد مربی تربیتی مباحثی را بیان نمود.

زهره امیر چقماقی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، بعنوان سخنران دیگر از تفکیک نکردن آموزش و پرورش، نهادینه کردن تربیت و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه نکاتی را عنوان کرد.

در بخش دوم که معاونین و مربیان پرورشی در دو کارگاه مجزا تقسیم بندی شده بودند؛ کارشناسان حوزه های مختلف طبق زمانبدی تعیین شده و بطور مجزا به توضیح مطالب مهم پیرامون رشته تخصصی خود پرداختند.

"معین خلیلی"، کارشناس فعالیت های اردویی و فوق برنامه ناحیه یک، در بخش کارگاهی این همایش پیرامون اردو و بازدید های دانش آموزی (از قبیل: اردوی راهیان نور، طرح همیار گردشگر یا طرح سه شنبه گردی، اردوی مشهد و اردوی همکاران حوزه معاونت پرورشی) دستورالعمل اردو و بادید، تهیه نمون برگ نظرخواهی و ارزیابی اردو و ... موارد بسیار مهمی را متذکر شد.

در این کارگاه "فریبا قاسمی" کارشناس مسئول نماز؛ قرآن و عترت ناحیه یک، از به کار بردن شیوه های مناسب جهت تشویق دانش آموزان به نماز اشاره و ثبت اطلاعات امام جماعت را یادآور شد. سپس به بیان نکات ضروری در مورد جشن تکلیف، مصباح الهدی، مسابقه کتابخوانی عطر انتظار، شورای امر به معروف و نهی از منکر، مسابقه درسهایی از قرآن، چگونگی برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی، حفظ جزء سی قرآن، مسابقات حفظ ویژه، اذان و مداحی، و چگونگی ثبت دانش آموزان در سامانه پرداخت.

"علی عوض پور"، کارشناس فرهنگی هنری ناحیه یک، نیز به مو ارد مهم و اساسی پیرامون رشته های مختلف مسابقات ادبی و پژوهشی اشاره کرد و با استفاده از پاورپوینت رشته های هنری طراحی با ذغال، نگارگری ایرانی، نقاشی دیجیتال، پوستر، جاجیم، گلیم، نمد، مشبک، منبت، معرق، تذهیب، تشعیر و ... را به نمایش گذاشت.

پیرو توضیحات علی عوض پور در مورد مسابقات فرهنگی هنری، کارشناسان حوزه هنرهای آوایی و نمایشی نیز به ترتیب در مورد ویژگیهای سرود همگانی، نقاشی همگانی، تئاتر صحنه ای، نمایش نامه خوانی، نقالی و ... توضیحات لازم و کافی را ارائه دادند.

تجلیل از بازنشستگان سال گذشته و سال جاری حوزه پرورشی و اجرای سرود توسط گروه کرال بانوان فرهنگی ناحیه یک از برنامه های پایانی این همایش بود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار