اردبیل به جمع ۱۴ استان شناسایی ویروس کرونا پیوست

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه نهادهای مرتبط با بیماری کرونا خود را برای بدترین وضعیت بحرانی مقابله با این ویروس آماده کنند، گفت: اگر بتوانیم سیکل انتقال ویروس را در هفته های آتی بگیریم، فروردین ماه این ویروس در اردبیل پایان می یابد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل به جمع ۱۴ استان شناسایی ویروس کرونا پیوست

جلسه قرارگاه پدافند سراسری زیستی اردبیل با حضور مسئولان مرتبط با بحران کرونا ویروس در سالن اجتماعات سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد.

قدرت اخوان اکبری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ابتدای این جلسه به تشریح آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در اردبیل پرداخت و از مسئولان مرتبط خواست خود را برای بدترین وضعیت بحرانی مقابله با کرونا ویروس آماده کنند.

او با بیان اینکه اگر بتوانیم سیگل انتقال ویروس را بگیریم می توانیم فروردین ماه به حیات این ویروس در اردبیل پایان دهیم، گفت: همراهی مردم برای این امر مهم ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه سخنان خود از خانه های به عنوان امن ترین مکان جهت در امان ماندن از این ویروس خطرناک است، گفت: اینکه می گوییم وضعیت بحرانی و جدی هست مردم نباید به شوخی بگیرند چراکه موضوع بسیار جدی و بحرانی تر از آن است که فکرش را می کنیم و اگر مردم نکات بهداشتی و توصیه های کارشناسان و پزشکان را رعایت نکنند یک فاجعه انسانی را شاهد خواهیم بود.

اخوان اکبری افزود: با توجه وضعیت بحرانی و اضطراری در استان، درخواست جدی ما این است مردم در منزل بمانند و باید کلیه مسافرت ها متوقف شود.

او با بیان اینکه در بهترین شرایط این وضعیت حداقل تا یکماه بعد ( ۱۵ فروردین )به اوج خود رسیده و بعد از آن سیر نزولی خواهد داشت تصریح کرد: اگر این بحران کنترل نشود وضعیت وخیم تر از آن چیزی خواهد شد که فکر می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خطاب به مردم استان مبنی بر اینکه سعی کنند در دو هفته آینده را بیشتر در منزل مانده و از سفرهای برون شهری بخصوص به استان گیلان جدا خودداری کنند، گفت: مردم از حضور در تجمع ها و اماکن پرتردد مثل مراکز خرید پرهیز کنند و تردد داخل شهری را بطور کلی قطع کنند.

اخوان اکبری ادامه داد: در صورت قرنطینه شدن استان از امکانات سپاه و نیروهای بسیجی در مناطق مختلف استان استفاده خواهیم کرد.

او از راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی اردبیل و اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان خبرداد و گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه اردبیل به جمع ۱۴ استان شناسایی ویروس کرونا در کشور پیوست.

ناصر عتباتی ، مدیرکل دادگستری استان نیز اشاره به اینکه نیروهای نظامی و انظامی، اطلاعات سپاه و سایر نهادها باید عزم خودشان در مقابله با محتکران و گران فروشی جذب کنندو جدیت کامل داشته باشند، افزود: در تولید ماسک و مواد های ضدعفونی کننده باید اهتمام ویژه داشته باشیم و هرچقدر تولیدی داریم باید برای خود مردم استان اردبیل باشد.

او با بیان اینکه اگر اقدامات پیشگیرانه در استان صورت نگیرد باید با وضعیت بسیار بحرانی پیش رو در استان روبرو شوبم افزود: به امید خدا و توسل به ائمه اطهار علیه السلام از این بحرانی فعلی حاکم در کشور عبور خواهیم کرد.

اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل نیز گفت: سپاه و بسیج همیشه ثابت کرده است که یار و همراه خوبی برای مردم خودش بوده است و بحمداالله اتحاد خوبی در بین دستگاه های استان برای مقابله و پیشگیری استان حاکم است و انشاالله سربلند و رو سفید از این بحران عبور خواهیم کرد.

اوبا اشاره به اینکه رسانه های بیگانه در صدد تضعیف روحیه مردمی هستند و تلاش می کنند فعالیت های دستگاه های اجرای کشور را در مقابله با شیوع کرونا ویروس ضعیف نشان دهند افزود: مردم امروز خود به خوبی آگاه هستند و به امید و یاری خداوند متعال و همراهی و همکاری مردم ما این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هنر آن است که آمارهای فعلی وضع موجود را با همکاری تمامی دستگاه ها ثابت نگهداریم گفت: آمادگی لازم را برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در تمامی شهرستان های استان را داریم و تمامی ظرفیت بیمارستان های استان آمادگی های لازم را برای بستری بیماران احتمالی به شیوع کرونا ویروس دارند.

بهنامجو با اشاره به اینکه تمامی ترددها در ورودی های استان محدود و کنترل می شود افزود: شهرستان خلخال از جمله شهرستانهای است که توانسته است بخوبی ورود مسافران را تحت کنترل خود قرار دهند.

او با بیان اینکه در صدد آن هستیم درمان را به داخل منازل ببریم تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کنیم در صورت بحرانی بودن وضعیت با توزیع اقلام بهداشتی و داروی در منازل، درمان را به داخل منازل ببریم.

این جلسه همزمان با سراسر کشور و شهرستان های استان ها اردبیل باحضور فرماندهان سپاه و بسیج و با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل دادگستری استان اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل صداوسیمای استان با موضوع قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا ویروس در استان اردبیل برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار