تحلیل برآنچه برای تیم امید ایران اتفاق افتاد

تهران (پانا) - نیمکت تیم امید از بازی های آسیایی جاکارتا (آگوست 2018) تا ژانویه 2020 پذیرای سه مربی بود. این تیم با زلاتکو کرانچار سرمربی سابق سپاهان در بازی های آسیایی جاکارتا و مرحله نخست انتخابی المپیک که نوروز 98 به میزبانی تهران برگزار شد، شرکت کرد. 

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تحلیل برآنچه برای تیم امید ایران اتفاق افتاد

پس از این رقابت ها فدراسیون نشینان با کرانچار مربی تقریبا موفق امیدها قطع همکاری کردند. کمیته فنی به این جمع بندی رسید که فرهاد مجیدی، پیشکسوت باشگاه استقلال باید جایگزین مربی نسبتا موفق امیدها شود. پس از باخت 4 بر1 تیم مجیدی برابر ازبکستان در تاشکند اختلافات بین مجیدی و استیلی آغاز شد. درنهایت مجیدی رفت. استیلی هم جایگزین مجیدی برای حضور در رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا (انتخابی المپیک 2020) شد.
با این همه صعود نکردن این تیم به مرحله بعد رقابت ها 2 مقصر اصلی دارد. اول فدراسیون فوتبال به یک دلیل بسیار ساده، اینکه قانونی را که تصویب می کند در لحظه آخر نقض می کند، در جلسه هییت ریسه فدراسیون این تصمیم اتخاذ شد. هر تیمی که بازیکنان خود را در اختیار تیم نگذارد آن بازیکن از همراهی تیمش محروم می شود. اتفاقی که نصفه ونیمه افتاد و محرومیت یکی از بازیکنان تیم صنعت نفت آبادان را به همراه داشت که بالاخره آن بازیکن در اردوی تیم امید حضور یافت و محرومیتش هم بخشیده شد. اما از طرفی دیگر حمید استیلی گفت: ما به علت کمبود زمان نتوانستیم برنامه های آماده سازی خود را به درستی اجرا کنیم. با این گفته استیلی می توان چنین نتیجه ای گرفت که قانون تصویب شده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به درستی انجام نگرفته است. بر اساس این قانون استیلی می توانست بازیکنان مورد نظرش را هرچند وقت که نیاز داشت در اختیار داشته باشد و حداقل استیلی لیست خودش را اعلام می کرد. آن وقت هربازیکنی که نمی آمد مطابق قانون مصوب از همراهی تیمش محروم می شد. پس با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که استیلی هم در عدم صعود امید ها مقصر است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) سومین مقصر عدم صعود ایران به مرحله بعد این رقابت ها است که این رقابت ها را غیر از زمان فیفا دی ماه (زمان تعطیلی باشگاه ها) برگزار نکرد.

* امیررضا همایون، خبرنگار دانش آموزپانا در منطقه۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار