اعلام اولویت‌ها و نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

۹۰ درصد مناطق روستایی سیل‌زده سیستان و بلوچستان دچار آبگرفتگی شدند

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت مواد غذایی، اقلام غیرخوراکی، اقلام گرمایشی و اقلام بهداشتی در اولویت مورد نیاز مردم سیل‌زده قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام اولویت‌ها و نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

علی کُرد در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پس از گذشت 8 روز از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، اکنون اکثر راه‌های ارتباطی روستایی بازگشایی شده‌اند و بخش اندکی از راه‌های روستایی و عشایری هنوز بازگشایی نشده است که با ورود نهادهای امدادی و نیروهای نظامی تلاش می‌شود هر چه سریعتر مسیرهای ارتباطی باز شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان درباره نیازهای مردم سیل‌زده در این استان گفت: لیست اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان در اختیار هلال احمر قرار دارد و مردم به مواد غذایی، اقلام غیرخوراکی، اقلام گرمایشی و اقلام بهداشتی نیاز جدی دارند و علاوه بر کمک‌های ستاد بحران و هلال احمر نیاز است که کمک‌های مردمی نیز بیشتر شود چون 90 درصد مناطق روستایی سیل‌زده سیستان و بلوچستان دچار آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: همچنین نیاز مناطق سیل‌زده به لودر، لجن‌کش، بیل‌مکانیکی و سایر تجهیزات نیز وجود دارد که طبق اعلام وزارت کشور و ستاد بحران، شهرداری‌های کشور نیز در تامین این تجهیزات بسیج شدند و بخشی از این تجهیزات راهی استان شده است.

این نماینده مجلس درباره برآورد خسارات مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: حجم خسارات بالاست و دولت نیز بر ارزیابی هرچه سریعتر خسارات ناشی از سیل تاکید کرده است. متاسفانه علاوه بر اینکه سیل به زیرساخت‌های روستایی بسیار آسیب وارد کرده است، به کشاورزان و دامداران نیز خسارات زیادی وارد شده و تلفات دام در مناطق سیل‌زده زیاد است.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین و نصرت آباد در مجلس با تاکید بر اینکه جبران خسارت‌ها به حمایت‌های ملی نیاز دارد، گفت: به حوزه‌های زیرساختی راه و برق و آب و منازل، کشاورزی و دام‌های مردم خاش خسارت‌های زیادی وارد شده که جبران این خسارت‌ها به حمایت‌های ملی نیاز است.

وی درباره وضع بهداشتی و درمانی مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان نیز توضیح داد: شیوع بیماری‌های واگیردار یکی از نگرانی‌های ناشی از وقوع سیل است. تاکنون گزارشی از بیماری واگیردار در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است و تمامی امکانات بهداشتی و درمانی با همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر بسیج شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار