رئیس اداره آموزشوپرورش شهرستان بویراحمد تأکید کرد:
تربیت دانشآموز ششساحتی با محوریت سازمان دانشآموزی
یاسوج (پانا) - رئیس اداره آموزشوپرورش شهرستان بویراحمد با تأکید بر نقش برنامههای سازمان دانشآموزی در تربیت متوازن نسل نوجوان گفت: هدف ما تربیت دانشآموزی مستقل، خلاق، اجتماعی و برخوردار از همه ساحتهای تربیتی است و نباید به تربیت تکساحتی بسنده کنیم.
محمد حسینزاده، در جلسه توانمند سازی مربیانپیشتاز شهرستان بویراحمد، ضمن قدردانی از دستاندرکاران این برنامه، اظهار کرد: این نشست با هدف همافزایی و ارتقای کیفی فعالیتهای آموزشی و پرورشی برگزار شده و تلاش داریم با برنامهریزی منسجم، به تعالی هرچه بیشتر دانشآموزان دست یابیم.
وی با تقدیر از همراهی و پیگیریهای مستمر معاونت پرورشی شهرستان بویراحمد، سازمان دانشآموزی، مربیان و مدرسان، افزود: برنامههای پیشبینیشده در این حوزه عمدتاً ماهیت آموزشی و مهارتی دارند و توسط مدرسان برجسته ارائه میشوند که میتواند نقش مهمی در پرورش همهجانبه دانشآموزان ایفا کند.
رئیس اداره آموزشوپرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه صرف موفقیت تحصیلی، تضمینکننده موفقیت اجتماعی دانشآموزان نیست، تصریح کرد: دانشآموزی که صرفاً در یک بُعد رشد کرده باشد، در آینده با چالشهای اجتماعی و فردی مواجه میشود؛ از اینرو برنامههای سازمان دانشآموزی، از جمله پیشتازان، بستری مناسب برای تقویت مهارتهای زندگی، مسئولیتپذیری، مشارکت اجتماعی، هنر، طبیعتدوستی و خودباوری فراهم میکند.
وی ادامه داد: ما باید دانشآموزانی تربیت کنیم که علاوه بر علمآموزی، آداب اجتماعی، مهارت حل مسئله، خلاقیت، شناخت هنر و آمادگی برای نقشآفرینی در جامعه را داشته باشند و بتوانند در موقعیتهای مختلف، حضوری مؤثر و فعال ایفا کنند.
حسینزاده با اشاره به فراز و نشیبهای فعالیتهای سازمان دانشآموزی در سالهای گذشته گفت: با وجود دیدگاههای مختلف، این مجموعه امروز بهعنوان یکی از بازوهای مهم تربیتی آموزشوپرورش شناخته میشود و نقش آن در پرورش زیباییشناسی، خداشناسی و رشد متوازن دانشآموزان انکارناپذیر است.
وی در پایان با دعوت از فرهنگیان، مربیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت برای مشارکت جدی در برنامههای پرورشی تأکید کرد: حتی یک گام کوچک در مسیر تعالی آموزشی و پرورشی میتواند آینده نسل نوجوان ما را متحول کند و امیدواریم با همکاری و همدلی، شاهد رشد همهجانبه دانشآموزان شهرستان بویراحمد باشیم.
ارسال دیدگاه