رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد:

فعالیت‌های تشکیلاتی، بستر هویت‌بخشی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است

گچساران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توانمندسازی مربیان پیشتاز، مقدمه‌ای ضروری برای آموزش مهارت‌های اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان در مدارس است.

کد مطلب: ۱۶۴۷۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های تشکیلاتی، بستر هویت‌بخشی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است

سیدنظام مرادی در دوره توانمندسازی مربیان پیشتاز شهرستان گچساران با بیان اینکه مربیان پیشتاز طیف گسترده‌ای از عوامل آموزشی‌وپرورشی مدارس را شامل می‌شوند، اظهار کرد: معاونان پرورشی، مربیان پرورشی، مدیران مدارس، مربیان تربیت‌بدنی و تمامی علاقه‌مندان به فعالیت در سازمان دانش‌آموزی می‌توانند به‌عنوان مربی پیشتاز در این مجموعه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان، با تقدیر از دانش‌آموزان فعال رسانه‌ای، افزود: رابطان خبرگزاری پانا در شهرستان گچساران با انعکاس هنرمندانه فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش، نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و معرفی این فعالیت‌ها ایفا می‌کنند که شایسته قدردانی هستند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این دوره، توانمندسازی مربیان برای انتقال مهارت‌ها به دانش‌آموزان است، تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی یک نهاد عمومی غیردولتی وابسته به آموزش‌وپرورش و تنها تشکل رسمی این وزارتخانه است. رویکرد اصلی ما این است که دانش‌آموزان از طریق فعالیت‌های تشکیلاتی نقش بگیرند تا به هویت فردی و اجتماعی دست یابند.

مرادی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان پیشتاز و راه‌اندازی سامانه یکپارچه فعالیت‌های دانش‌آموزی گفت: هدف از این سامانه، شفاف‌سازی فعالیت‌ها برای خانواده‌ها و پاسخ‌گویی مربیان در قبال نقش‌ها و مهارت‌هایی است که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی می‌آموزند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مبتنی بر کارگروهی و تیم‌های ۷نفره با نقش‌های مشخص از جمله یاور مربی، آموزش، پشتیبانی، تدارکات و تربیت‌بدنی است. به همین دلیل ابتدا باید مربیان با این ساختارها و مهارت‌ها آشنا شوند تا بتوانند آن‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های اجتماعی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تمرکز زیادی بر مباحث آموزشی و کنکوری شده است، در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان و حتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهارت‌های اولیه اجتماعی برخوردار نیستند. آموزش آداب معاشرت، تعامل اجتماعی، کارگروهی، مسئولیت‌پذیری، احترام متقابل و مهارت «نه گفتن» از وظایف مهم ما در مدارس است.

مرادی در پایان با قدردانی از حضور مربیان، مدرسان و عوامل اجرایی این دوره ابراز امیدواری کرد: این دوره توانمندسازی، دستاوردهای مثبتی برای مربیان و در نهایت برای دانش‌آموزان به همراه داشته باشد و بتواند نقش مؤثری در تربیت نسل آینده ایفا کند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار