مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد:
پایان تصمیمگیریهای فردی در آموزش و پرورش
هرمزگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اعلام پایان دوران تصمیمگیریهای فردی، از رویکرد تازه این ادارهکل برای مشارکت فعال گروههای تخصصی و مشورتی در فرآیند تصمیمسازیهای کلان آموزشی خبر داد.

منوچهر ضیایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نخستین نشست مشترک کارگروههای شورای آموزش و پرورش، بر لزوم تقویت خرد جمعی و بهرهگیری از نظرات کارشناسی در تصمیمسازیها تأکید کرد و افزود: دوران اقتدارگرایی مدیریتی در آموزش و پرورش به پایان رسیده و ما وارد مرحلهای شدهایم که تصمیمات باید در بستر کار تخصصی، مشورت و تجربه میدانی گرفته شوند.
ضیایی با اشاره به اهمیت فعالیت هدفمند و مستمر کارگروهها اظهار کرد: با توجه به تجربه چندینسالهام در شوراهای آموزش و پرورش، معتقدم تمامی دستورکارها باید پیش از ورود به صحن شورا در کارگروههای تخصصی بهدقت تحلیل و بررسی شوند تا مصوبات شورا پشتوانه علمی و میدانی داشته باشند. در این مسیر، مشارکت معلمان، مدیران مدارس و سایر دلسوزان نظام تعلیم و تربیت بسیار راهگشاست.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین از فعالسازی مجدد چهار کارگروه رسمی شامل آموزشی، پرورشی و فرهنگی، پشتیبانی و نوسازی و تحقیق و پژوهش خبر داد و افزود: این کارگروهها با نگاهی مشارکتی و علمی، نقش مهمی در بهبود فرآیندهای تصمیمسازی خواهند داشت.
وی همچنین از طراحی چهار تا پنج کارگروه مشورتی جدید خبر داد و گفت: این کارگروهها با هدف پیوند میان تصمیمسازان و مخاطبان اصلی نظام آموزشی یعنی معلمان و دانشآموزان شکل میگیرند.
ضیایی افزود: در این میان، کارگروه مشورتی کیفیت آموزش با حضور معلمان و مدیران باتجربه به عنوان نقطه عطف این فرآیند عمل خواهد کرد.
وی در ادامه سخنان خود، دو اولویت کلان آموزش و پرورش هرمزگان را توسعه نهضت مدرسهسازی و ارتقای کیفیت آموزشی عنوان کرد و بیان کرد: پروژههای عمرانی مدرسهسازی با همکاری ادارهکل نوسازی مدارس با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و مشکلات فضاهای آموزشی فرسوده، بهصورت جدی پیگیری میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حوزه کیفیتبخشی آموزش نیز از آغاز طرح «اجتماعات یادگیری» در مناطق مختلف استان خبر داد و عنوان کرد: این اجتماعات با مشارکت معلمان جوان و باتجربه، بستر مناسبی برای انتقال تجربه، تبادل دانش و توانمندسازی نیروی انسانی فراهم میکند. ضمن آنکه تجهیز کلاسهای درس به فناوریهای نوین نیز در نیمه دوم سال، با جدیت دنبال خواهد شد.
ضیایی با تأکید بر لزوم همافزایی بین معاونتها و پرهیز از نگاه جزیرهای در مدیریت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت بدون همکاری نزدیک تمام بخشها امکانپذیر نیست. توجه به دانشآموزان حتی در دورافتادهترین مناطق میتواند زمینهساز شکوفایی نخبگان علمی و افتخارآفرینی برای کشور شود.
ارسال دیدگاه