با محوریت اصلاح روشهای آموزش صورت میگیرد؛
آغاز اجرای برنامه توانمندسازی معلمان ابتدایی استان قم
قم (پانا) - رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره ابتدایی استان قم از آغاز اجرای طرح توانمندسازی معلمان با محوریت «اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری» در استان خبر داد.

رضا طلیمی در گفتوگویی اظهار کرد: مطابق برنامهریزی انجامشده، اجتماعات یادگیری معلمان ابتدایی در سطح استان با محوریت ۲۲ سرفصل تخصصی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این سرفصلها برگرفته از رویکردهای نوین آموزشی، نظریههای تربیتی بنیادین و تجارب موفق بینالمللی است و هدف آن توانمندسازی علمی، مهارتی و نگرشی معلمان برای ایفای نقش مؤثر در مدرسه تراز سند تحول بنیادین است.
طلیمی ادامه داد: سه مؤلفه اصلی این طرح شامل توسعه صلاحیتهای حرفهای معلمان، تقویت محیطهای یادگیری مثبت، و بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی و یادگیری ترکیبی است که در قالب اجتماعات یادگیری، کارگاهها و تولید محتوای مشترک دنبال خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی معلمان در اجرای سند تحول بنیادین گفت: با اجرای این برنامه، معلمان از نقش سنتی خود عبور کرده و در جایگاه تسهیلگر یادگیری و راهبر آموزشی قرار میگیرند. این تحول، گامی مهم در راستای ایجاد کلاسهایی فعال، مشارکتی، انگیزشی و متناسب با نیازهای دانشآموزان خواهد بود.
رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی دوره ابتدایی استان قم تصریح کرد: روند اجرای این طرح در استان قم، با نظارت و راهبری اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی ابتدایی ادامه خواهد داشت و نتایج آن در قالب مستندات و گزارشهای آموزشی به دبیرخانه کشوری ارائه خواهد شد
این برنامه پس از برگزاری دوره کشوری توانمندسازی منابع انسانی ابتدایی که از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۴ به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد، با هدف توسعه شایستگیهای حرفهای معلمان، بهبود کیفیت تدریس و تحول در فضای یاددهی-یادگیری، در استان قم اجرایی میشود.
ارسال دیدگاه