رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم خبر داد؛

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم رده سنی 12 تا 18 سال برای نخستین بار

قم (پانا) - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت امسال برای نخستین بار علاقه‌مندان بازه سنی 12 تا 18 سال می‌توانند در رشته‌های قرائت و حفظ چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم رده سنی 12 تا 18 سال برای نخستین بار

محمد صالح‌‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات که سازمان اوقاف، متولی آن است و از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی تدارک دیده شده، معتبرترین مسابقات قرآنی ایران و جهان اسلام به شمار می‌رود.

وی افزود: چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با عنوان یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ثبت‌نام در مرحله نخست چهل ‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن از یکم خرداد آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 19 خرداد با مراجعه به تارنمای سازمان اوقاف به نشانی www.my.oghaf.ir اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی ادامه داد: تمام علاقمندان، حافظان و قاریان و همچنین فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف معارفی که بالای 18 سال سن داشته باشند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: بخش آوایی مسابقات شامل رشته‌های حفظ (پنج، ده، 20 و 30 جزء)، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم است.

وی با اشاره به رشته‌های بخش عمومی این مسابقات عنوان کرد: معارف قرآن کریم (ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر)، معارف تخصصی قرآن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه در این بخش گنجانده شده‌اند.

صالح‌نژاد افزود: امسال همچنین برای نخستین بار علاقه‌مندانی که در بازه سنی 12 تا 18 سال هستند می‌توانند در بخش مربوط به خود و در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار