حوزه هنری میزبان 2 رویداد بزرگ کودک و نوجوان

تهران (پانا) - به همت مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین سری از رویدادهای باغ هنر در سال 1403 با دو برنامه امید فردا و تصویر یک پایان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
حوزه هنری میزبان 2 رویداد بزرگ کودک و نوجوان

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری، نخستین رویداد از سلسله رویدادهای باغ هنر با عنوان امید فردا و تصویر یک پایان امروز 10 اردیبهشت ماه در تالار سوره،‌ تماشا خانه مهر و ساختمان مرکز رشد  حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روزهای 10 و 11 اردیبهشت ویژه دانش‌ آموزان پسر و روزهای 12_16و17 اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می شود. 

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از 5 هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود)_ سالن ماه (تئاتر عروسکی)-سالن مهر (تئاتر صحنه ای)-پلاتو رشد ( نقالی و قصه گویی)-ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در دو بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه ای و عروسکی، نمایش نامه خوانی، ‌سرود، ‌نقالی، قصه‌گویی و لالایی ) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی تصویر یک پایان نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین ، قدرت پوشالی اسرائیل  و ایران مقتدر به تولید اثر می پردازند این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه گرافیک و تصویر  سازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر،  و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند. 

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

لازم به ذکر است رویداد "یک پایان" در تاریخ 10و 11 اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و 12، 16و‌17 اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی 14تا 18 سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان ما به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در 2 روز ضمن توانمند شدن در حوزه های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی های متخصص و حضوردر کارگاه های محتوایی  به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار