وزیر آموزش و پرورش:

«معلمان قهرمان» شناسایی و معرفی می‌شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: فرمان معرفی معلمان قهرمان را دو هفته پیش رهبر معظم انقلاب صادر کردند و بر این اساس معلمان قهرمان در کشور شناسایی و معرفی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«معلمان قهرمان» شناسایی و معرفی می‌شوند

رضامراد صحرایی‌ در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی معلمان جهادی سراسر کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه اصلی‌ترین مکان آموزشی است که پایه‌های علم در آن‌جا شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم فقط برای زمان حال کار نمی‌کند، افزود: در مدت ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم 7 هزار مدرسه در کشور احداث، تکمیل یا تجهیز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محصول فعالیت امروز آموزش و پرورش برای آینده‌ است، ادامه داد: دانش‌آموز امروز آینده کشور است؛ مسئولان آینده کشور هم‌‌اکنون در مدارس هستند و بنابراین تقویت نظام آموزشی امر کلیدی و راهبردی است.

صحرایی ‌با یادآوری اینکه کار معلمان حتی مهم‌تر از مرزداران است، افزود: معلم نگهبان فکر و اندیشه دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: صفات جهادی در گفتار معلم نیست، بلکه در کردار اوست. معلم جهادی همان معلمانی هستند که سند تحول درباره آن‌ها سخن بسیار گفته است.

وی افزود: سند تحول عنوان کرده معلم باید دانش‌آموز تراز را تربیت کند و ویژگی‌های ایثارگری و خودباوری را در فرزندان پرورش دهد؛ نظام تعلیم و تربیت می‌خواهد الگو‌شدن را به دانش‌آموزان بیاموزد که وجه متمایز کار آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به دانش‌آموزان جهادی اشاره کرد و گفت: این قشر از نوجوانان به سطحی از فهم اجتماعی رسیده‌اند که در زمان تعطیلات مدارس و اوقات فراغت خود برای کمک به سایر دانش‌آموزان در مناطق محروم حضور یابند.

صحرایی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه عمومی دولت صرف آموزش و پرورش می‌شود، افزود: این اتفاق طبیعی است زیرا این وزارتخانه وظیفه تعلیم و تربیت نسل‌های آینده را به عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار