سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ملارد:
تعمیق معارف حسینی و بازآفرینی هویت عاشورایی در نسل جوان کلید انسجام فرهنگی است
ملارد(پانا)-سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ملارد، بر تعمیق معارف حسینی و بازآفرینی هویت عاشورایی در نسل جوان تأکید کرد و آن را راهی برای ارتقای فرهنگ دینی و معنوی در جامعه برشمرد.

داوود محمدیفام، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در حاشیه برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر، در گفتوگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «امروز دو نشست مهم و راهبردی در شهرستان ملارد برگزار شد؛ نخست شورای ستاد اربعین حسینی و دوم شورای امر به معروف و نهی از منکر. هدف اصلی این جلسات، انسجامبخشی به فعالیتهای فرهنگی و تربیتی و آمادهسازی برنامههای سال تحصیلی جدید بود.»
محمدیفام افزود: «این جلسات فرصتی ارزشمند برای همافزایی میان نهادهای فرهنگی و آموزشی است و موجب اتخاذ تصمیمات منسجمتر در جهت ارتقای فرهنگ دینی میشود.»
وی درباره نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: «تمرکز اصلی ما در این جلسه فراتر از هماهنگی مراسم ظاهری اربعین بود و هدف، تعمیق معارف حسینی و بازآفرینی هویت عاشورایی در نسل نوجوان و جوان است.»
محمدیفام با اشاره به محورهای مصوب این نشست ادامه داد: «طرحهای فرهنگی متعددی مانند تولید محتواهای معرفتی، رسیدگی به جاماندگان اربعین و برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت فرهنگ عاشورا مطرح و تصویب شد.»
سرپرست آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد: «اجرای این برنامهها علاوه بر مدارس، در سطح خانوادهها نیز تأثیرگذار خواهد بود و شور و معنویت اربعین را به فضای عمومی جامعه منتقل میکند.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع امامشناسی پرداخت و بیان کرد: «یکی از مسائل اساسی جلسه، پرداختن به موضوع امامشناسی بود؛ معتقدیم علت اصلی ایستادگی برخی در برابر امام حسین(ع) ناآگاهی از امام زمانشان بود.»
محمدیفام افزود: «وظیفه ماست که با برنامهریزی فرهنگی، نسل جوان را با حقیقت وجود امام عصر(عج) آشنا کنیم تا از تکرار تلخیهای بیبصیرتی جلوگیری شود و جامعه از این شناخت حیاتی محروم نماند.»
وی درباره نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: «این شورا مأموریت دارد فهرستی از معروفهای اولویتدار را تدوین کند تا بر اساس آن، برنامههای فرهنگی مدارس ساماندهی شود.»
به گفته سرپرست آموزش و پرورش، معروفهای مذکور با همکاری شورای فرهنگی آموزش و پرورش در قالب بستههای آموزشی به معلمان ارائه خواهد شد.
محمدیفام ادامه داد: «برنامهریزی شده این مفاهیم بهصورت توضیحهای کوتاه و اثرگذار، در ابتدای کلاسها توسط معلمان به دانشآموزان منتقل شود.»
وی اضافه کرد: «ادامه این روند میتواند فضای مدارس را به سمت ارزشهای دینی سوق دهد و به نهادینه شدن اخلاق اجتماعی در دانشآموزان کمک کند.»
محمدیفام در پایان به نشست کارگروه آموزش عمومی قرآن اشاره کرد و گفت: «در این جلسه تصمیمات مهمی برای توسعه برنامههای قرآنی دانشآموزان و معلمان گرفته شد و بر لزوم پیوند مفاهیم قرآنی با زندگی روزمره نوجوانان تأکید گردید.»
ارسال دیدگاه