معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

آغاز صدور مجوز تاسیس مراکز کودکستان‌های شهرستان ملارد

ملارد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ملارد از آغاز صدور مجوز تاسیس مراکز کودکستان‌ها با هدف سازماندهی و نظارت بر این مراکز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز صدور مجوز تاسیس مراکز کودکستان‌های شهرستان ملارد

رقیه عبدالمالکی در تشریح این خبر به پانا گفت: «با توجه به اهمیت این موضوع، نشستی با محوریت صدور مجوز تاسیس مراکز کودکستان‌ها در سطح منطقه با حضور مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین برگزار شد و به‌طور رسمی، صدور این مجوزها آغاز شد.»

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت دوران کودکی که از مهم‌ترین دوره‌های تربیتی در نظام آموزش و پرورش است، تصریح کرد: «کودکستان‌ها بهترین مکان برای استعدادیابی کودکان است. آموزش‌ها در این مراکز به‌طور غیرمستقیم و همه‌جانبه است و به جای معلم، مربی در روند این آموزش‌ها دخیل است. در کودکستان‌ها، آموزش‌هایی مثل ورزش، موسیقی، مسائل اعتقادی، زبان دوم، بازی‌های گروهی و آزاد را در دستور کار می‌گذارند که به رشد همه‌جانبه کودک مربوط می‌شود. همچنین استعدادهای پنهان کودک در این مراکز رونمایی می‌شود.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ملارد افزود: «صدور مجوز سازمان تعلیم و تربیت و اهدای آن توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد، گامی جهت ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری کودکان زیر ۶ سال در سطح شهرستان ملارد خواهد بود.»

عبدالمالکی بیان کرد: «آموزش کودکان در مهدکودک‌ها، کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی باعث می‌شود که کودکان، خلاق‌تر و دامنه لغات آن‌ها وسیع‌تر و قوه تخیل فراتری داشته باشند.»

وی ادامه داد: «به همین منظور در راستای صدور مجوزها، تمام نظارت‌ها بر انجام هرچه بهتر این روند توسط معاونت آموزش ابتدایی به‌طور ویژه توسط کارشناس ارزیابی عملکرد کودکستان‌ها انجام می‌شود.»

خبرنگار : خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار