چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی اصفهان به پایان رسید
اصفهان (پانا) _ مهدی محسنینیا، دبیر کمیته علمی جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری پانا گفت : خبرنگاران باید روی برند شخصی خود کار کنند، برای مطرح شدن عجله نداشته باشند و علم و تجربه را همزمان دنبال کنند. مطالعات بینرشتهای در کنار تحصیل و تجربه اهمیت بسیاری دارد.»

به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با حضور اساتید و مدیران این حوزه و با برگزاری دورههای آموزشی، دریافت ایدههای خلاقانه و داوری آثار به کار خود پایان داد.
مهدی محسنینیا، دبیر کمیته علمی جشنواره، در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره ورود خود به حوزه روابط عمومی گفت: «فعالیت حرفهایام را از نوجوانی با خبرنگاری آغاز کردم و از دهه هشتاد وارد حوزه ارتباطات شدم و تحصیلاتم را نیز در این رشته ادامه دادم. در ابتدا قصد داشتم پزشکی بخوانم و چند سال هم در این رشته تحصیل کردم اما پس از انصراف، جامعهشناسی را انتخاب کردم و همین باعث شد به حوزه ارتباطات توجه بیشتری داشته باشم.»
وی درباره شباهتهای روابط عمومی و خبرنگاری افزود: «این دو حوزه هم شباهتهایی دارند و هم تفاوتهایی. روابط عمومی امروز ساختاری بینرشتهای دارد که رسانه، ادبیات، هنر، جامعهشناسی و مدیریت را در بر میگیرد. یک مدیر روابط عمومی موفق باید تخصصهای بینرشتهای داشته باشد.»
محسنینیا با اشاره به خاطرات کاری خود گفت: «تجربههای زیادی در طول فعالیتهایم داشتهام اما جشنواره و کنفرانس ملی ایدههای خلاق روابط عمومی از بهترین خاطرات من است.»
وی به خبرنگاران جوان توصیه کرد: «خبرنگاران باید روی برند شخصی خود کار کنند، برای مطرح شدن عجله نداشته باشند و علم و تجربه را همزمان دنبال کنند. مطالعات بینرشتهای در کنار تحصیل و تجربه اهمیت بسیاری دارد.»
او با تأکید بر نقش شنونده فعال در روابط عمومی اظهار داشت: «گوش دادن بهمراتب مهمتر از حرف زدن است. اگر شنونده فعال باشید، کلام شما موجز و دقیق خواهد شد و میتوان در کوتاهترین جملات معانی گستردهای را منتقل کرد.»
دبیر کمیته علمی جشنواره در ادامه به تأثیر فناوری بر روابط عمومی اشاره کرد و گفت: «فناوری اصول روابط عمومی را تغییر نداده اما سرعت اطلاعرسانی را افزایش داده است.»
وی درباره مدیریت ارتباط در شرایط بحرانی توضیح داد: «در بحران باید در کوتاهترین زمان شرایط را بررسی و پاسخ مناسب را به رسانهها منتقل کرد تا سازمان به مرجع اصلی اطلاعات تبدیل شود و از انتشار شایعات جلوگیری گردد.»
محسنینیا در پایان با اشاره به آینده روابط عمومی برای نسل جوان اظهار کرد: «آینده روابط عمومی روشن است، زیرا نسل امروز با ابزارهای نوین آشنایی کامل دارد و میتواند آیندهای متفاوت و اثربخش در این حوزه رقم بزند.»
خبرنگار: ابوالفضل میرخلفزاده
ارسال دیدگاه