معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پروش شهر تهران:
تاکید بر نهادینهسازی یادگیری حرفهای و تقویت شبکههای تخصصی در آیین تجربهگردانی قطب ۳
تهران (پانا) - این رویداد با محوریت تبادل تجربه، ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان و تقویت شبکههای یادگیری در قطب ۳ برگزار شد و راحله محمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهر تهران، با تاکید بر نقش راهبردی تجربهمحوری و مشارکت تخصصی، مسیر توسعه حرفهای معلمان را کلید تحول آموزشی دانست.
در جریان برگزاری آیین تجربهگردانی گروههای آموزشی قطب ۳ که با مشارکت کارشناسان تکنولوژی، سرگروههای آموزشی استانی و نمایندگان مناطق ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ برگزار شد، راحله محمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزشوپرورش شهر تهران با حضور در این برنامه ، دیدگاههای راهبردی خود را درباره ضرورت توسعه شبکههای یادگیری و تقویت مهارتهای حرفهای معلمان مطرح کرد.
محمدی در آغاز سخنان خود با تقدیر از میزبانی منطقه ۱۴ و انسجام ساختار اجرایی این رویداد، گفت:«تجربهگردانی زمانی معنا پیدا میکند که بتواند چرخه یادگیری را در مدرسه فعال کند. آنچه امروز در قطب ۳ شاهد هستیم، حرکت سازمانیافتهای است که میتواند اکوسیستم یادگیری را در سطح استان تهران تقویت کند.»
او با اشاره به اهمیت یادگیری مبتنی بر عمل ادامه داد:«مدرسه باید به محیطی تبدیل شود که در آن معلمان فرصت تجربه، بازاندیشی، آزمون راهکارهای جدید و اشتراکگذاری نتایج را داشته باشند. توسعه حرفهای زمانی مؤثر است که در بستر واقعی تدریس اتفاق بیفتد، نه صرفاً در قالب کارگاههای کوتاهمدت.»
محمدی با تأکید بر نقش سرگروهها در هدایت جریان تخصصی آموزش تصریح کرد:«سرگروههای آموزشی، حلقه اتصال سیاستهای کلان و نیازهای واقعی کلاس درس هستند. تلاش این عزیزان در هدایت اجتماعات یادگیری و همراهی با آموزگاران، زیربنای پایداری هر برنامه آموزشی است. باید از این ظرفیت ارزشمند حمایت ساختاری و انگیزشی جدی صورت گیرد.»
وی با اشاره به چالشهای پیشِروی تحول در دوره ابتدایی افزود:«تغییرات برنامه درسی، ورود فناوریهای نوین و ضرورت تربیت نسل توانمند، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معلم توانمند است. نقش مناطق، ایجاد پلتفرمهایی برای تبادل تجربه و تقویت مهارتهای جدید در معلمان است؛ مسیری که قطب ۳ با جدیت آن را دنبال میکند.»
معاون آموزش ابتدایی اداره کل همچنین بر ضرورت شکلگیری «مدرسه یادگیرنده» تأکید کرد و گفت:«وقتی معلم، مدیر، کارشناس و سرگروه در یک مسیر مشترک قرار میگیرند، مدرسه به سازمان یادگیرنده تبدیل میشود. این مدل از تجربهگردانیها باید به الگوی ثابت و جریانساز در آموزشوپرورش تهران تبدیل شود.»
راحله محمدی در پایان با تشکر از تلاش مدیران، کارشناسان و عوامل برگزارکننده، ابراز امیدواری کرد:«این تعاملات سازنده به تقویت شایستگیهای حرفهای معلمان، ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری و حرکت هدفمند مدارس به سمت استانداردهای آموزشی روز منجر شود.»
این نشست با استقبال مهمانان، تبادل دیدگاههای تخصصی همراه بود.
ارسال دیدگاه