مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹:

انسان به‌طور ذاتی به آموزه‌ها و تعالیم دینی میل دارد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران با بیان اینکه انسان به‌طور ذاتی به آموزه‌های دینی گرایش مثبت دارد، تعالیم الهی را راهنمای کلیدی جوامع عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۷۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
انسان به‌طور ذاتی به آموزه‌ها و تعالیم دینی میل دارد

محفل انس با قرآن کریم در سالن همایش معلم آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد و در آخر از حافظان جزء ۳۰ مدارس ابتدایی تقدیر به عمل آمد.

حبیب‌الله قربانی‌مهر، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در اختتامیه طرح حفظ جزء ۳۰ گفت: انسان‌ها به‌طور ذاتی به آموزه‌های دینی، آموزه‌های الهی و تعالیم الهی گرایش مثبت دارند. امروزه بسیار خدا را شاکریم از بابت استقبال پرشکوه دانش آموزان و این امر نشان دهنده این است که  خانواده‌ها مدرسه‌ها و مساجد آگاه به امور قرآنی و مفاهیم قرآنی هستند. آگاه به این هستند که برای رشد و تعالی دانش آموزان عزیز ما و برای داشتن آینده‌ای بهتر باید در پناه قرآن و تعالیم قرآنی باشند.

وی با اشاره به آیه (الا بذکر الله تطمئن القلوب) یعنی حقیقتاً مرجع و پناهگاه است حقیقتاً محل امن و آرامش است، افزود: منطقه ما ظرفیت بالایی دارد مخصوصاً در عرصه قرآنی، الحمدلله امسال سهمیه خوبی هم داشتیم در مسابقات قرآن عترت و نماز، در فرهنگ و تعالیم قرآنی چهار رکن اساسی و اصلی است که باید نقش آفرینی کنند، رکن اول، خانواده است که یکی از مهم‌ترین و موثرترین نهادهای اجتماعی یک جامعه است. یکی از ارکان اصلی توجه به موضوع قرآن و تعالیم قرآن در خانواده است و ما این را به کرات می‌بینیم که وقتی دانش آموزی در مسابقه قرآنی مقام می‌آورد و رشد می‌کند ریشه آن و اصالت آن به یک خانواده قرآنی برمی‌گردد.

قربانی‌مهر ادامه داد: البته جالب است بدانید که این کسب مقام‌ها و رشد دانش آموزان در این عرصه به درسشان هم بسیار کمک می‌کند. پس نقش اول در خانواده است ما حتماً نمی‌گوییم که در خانه باید حتماً محفل انس با قرآن برگزار شود، همان نگاه به قرآن و توجه به قرآن و مسائل این چنینی بسیار در فرزندان ما تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: رکن دوم، حوزه مدرسه است نقش مدیر مدرسه ،نقش مربیان مدرسه و نقش معلمان مدرسه. امروزه دانش آموزان می‌فهمند که آیا این مدیر نگاه قرآنی دارد یا نه، امروزه بچه‌ها ما را از خودمان بهتر می‌شناسند. ما نگاهمان به این است که هر مدرسه باید یک دارالقرآن باشد درسته ما در منطقه چند دارالقرآن داریم که به طور ویژه بچه‌ها در آن آموزش می‌بینند. اما نگاه شخصی من این است که هر مدرسه باید یک مدرسه قرآنی باشد ما از این به بعد در مدارس‌مان یک زنگ شروع حفظ به قرآن هم خواهیم داشت. مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه ۱۹ اظهار داشت: سومین رکن ما مساجد هستند، ارتباط بین مدرسه و مسجد ارتباط بین منزل و مسجد، برنامه‌هایی که در مساجد ما هست خصوصاً مساجدی که در همجوار مدارس هستند. مساجد قطعاً تکمیل کننده نقش منزل و مدرسه است. و آخرین رکن تاثیرگذار بر موضوعات قرآنی امور تربیتی است. امور تربیتی بحث محله هم هست محلاتم باید پای کار و فعال باشند. محله باید محله دینی باشد، محله باید محله قرآنی باشد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: این چهار رکن خانواده، مدرسه، مسجد و امور تربیتی باید کمک کنند که در چنین نشست‌هایی کل دانش آموزان حضور داشته باشند چون حوزه ما دانش آموزانی بسیار با استعداد و پرکار دارد.

خبرنگار : محمد طاها قادری عکاس : سجاد شیرپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار