آموزگار دبستان پسرانه ایمان ناحیه یک کرج:

تدریس برای دانش‌آموزان استثنایی نیاز به تخصص،تکرار و تمرین دارد

کرج(پانا) -آموزگار دبستان پسرانه ایمان ناحیه یک کرج گفت:تدریس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سختی‌های خاص خود را دارد چرا که این دانش‌آموزان با یک بار تدریس مفاهیم و درس را یاد نمی‌گیرند و نیاز به تمرین و تکرار دارند

کد مطلب: ۱۵۶۶۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تدریس برای دانش‌آموزان استثنایی نیاز به تخصص،تکرار و تمرین دارد

معلم نه تنها به دلیل نقشی که در آموزش آینده‌سازان کشور بر عهده دارد، بلکه به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی انسان می‌گشاید و راه و رسم زندگی صحیح را به او می‌آموزد و زمینه‌ساز تربیت انسانی دانا، توانا، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام می‌شود.

صدیقه نخستین‌پناهی با ۲۴ سال سابقه اکنون در دبستان استثنایی پسرانه ایمان ناحیه یک کرج مشغول تدریس دانش‌آموزان استثنایی است و در سال ۱۴۰۴ به عنوان معلم نمونه استان البرز شناخته شده است.

این معلم نمونه در گفت‌وگو با پانا به مناسبت هفته معلم بیان کرد: «تدریس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سختی‌های خاص خود را دارد چرا که این دانش‌آموزان با یک بار تدریس مفاهیم و درس را یاد نمی‌گیرند و نیاز به تمرین و تکرار دارند که اوایل سال‌های تدریس این کار برای بنده بسیار دشوار بود ولیکن بعد از شناخت و آشنایی بیشتر علاقه بسیاری به این فرشتگان زمینی یافتم و نگاه‌های مهربان،محبت‌های از سر صداقت و حتی اشک‌های پاک آن‌ها انگیزه ماندن در این مدارس را در من بیشتر کرد.»

وی در رابطه با ایجاد تعامل یادگیری در کلاس درس،گفت:«بنده در کلاس درس با در نظرگرفتن تفاوت‌های فردی،تلفیق بازی‌های آموزشی با مفاهیم و موضوعات درسی که با حمایت،تشویق و توانمندسازی دانش‌آموزان همراه است سعی می‌کنم که بیشترین تعامل را در یادگیری ایجاد نمایم.»

معلم نمونه استانی افزود: «با توجه به اینکه دارای تحصیلات کارشناسی مشاوره و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی آموزشی می‌باشم،همواره از ترکیب علم و آگاهی و تجربه و تخصص و همچنین با برگزاری جلسه توجیهی برای والدین در ابتدای سال و جلسات منظم ماهانه، به ایجاد محیطی امن،مثبت و آرام پرداخته و با ارائه برنامه‌های منعطف برای یادگیری تاکنون تلاش بر این داشتم که با چالشی در امر آموزش مواجه نشوم.»

وی در رابطه با طرح ارائه داده شده برای شناسایی معلمان نمونه،عنوان کرد:«طرحی را مبنی بر مطالعه، تحقیق و پژوهش در حوزه آموزشی و رفتاری کودکان استثنایی ارائه دادم که موفق شدم در زمینه درس پژوهی و اقدام پژوهی رتبه کسب نمایم و به مقام معلم نمونه استانی دست یابم.»

نخستین پناهی اظهار کرد: «به روز نگه‌داشتن دانش تخصصی،مدیریت تفاوت‌های فردی و تطبیق روش‌های تدریس با نیازهای نسل جدید از چالش‌های پیش روی معلمان است،وکمبود نیروی انسانی متخصص،کارآمد و متعهد اعم از کار درمان، گفتار درمان و فیزیوتراپ نیز از چالش‌های موجود در مدارس استثنایی است.»

آموزگار دبستان پسرانه ایمان ناحیه یک کرج گفت:«همواره در تلاش بودم تا در زمینه معلمی کودکان استثنایی بهترین خود باشم و پرانرژی،پویا و فعال عمل نمایم و با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی به نظر می‌توان از هوش مصنوعی در زمینه‌های دیداری و شنیداری برای بهبود کیفیت آموزش استفاده کرد.»

نخستین پناهی در پایان اظهار داشت:«همواره در جهت بررسی به روز بودن تدریس خود، عملکرد دانش‌آموزان را به عنوان ملاک قرار می‌دهم و زمانی که به اهداف آموزشی برنامه‌ریزی شده می‌رسم نتیجه این است که یادگیری صورت گرفته و تدریس به روز و موثر بوده است.از فرصتی که برای بنده جهت ارائه توانمندی‌ها فراهم شده است خداوند متعال را شکرگذارم و امیدوارم با اتکا به تجربه،علم به روز و عشق به معلمی بتوانم در خدمت رشد تعالی فرزندان این مرز و بوم باشم.»

خبرنگار : دانش‌آموز:ملیکابهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار