مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

تکریم منزلت معلم، تثبیت هویت ملی و مذهبی جامعه را به‌دنبال دارد

برای ارتقای آموزه‌های اخلاقی دانش‌آموزان به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تکریم منزلت معلم، هویت دینی، ملی، مذهبی و جامعه تثبیت می‌شود و با پویش‌های نظیر سپاس معلم، قابل انجام است و تمام مسئولین به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حضور آن‌ها به این واسطه برای تکریم معلمین لازم است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تکریم منزلت معلم، تثبیت هویت ملی و مذهبی جامعه را به‌دنبال دارد
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی مدیران و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک عید سعید فطر و با بیان اینکه حماسه مقتدرانه و عزتمندانه جهان اسلام را ایران اسلامی به نمایندگی از جهان اسلام آفرید، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در عصر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) زندگی می‌کنیم که شاگردان آن‌ها امثال شهیدان سلیمانی، زاهدی، کاظمی و شهدای گرامی دیگر بوده‌اند و افتخار آن‌ها این بود که مقلد و سرباز امام هستند.
وی ادامه داد: با مرور تاریخ می‌بینیم که دوره‌ای به عزتمندی دوره کنونی در اسلام عزیز و مذهب تشیع نبوده که این مهم مرهون رشادت و ایثارگری مردم ایران و رهبر انقلاب اسلامی(مدظله العالی) است و ما سجده شکر به جا می‌آوریم که تاریخ‌ساز تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی هستیم.
ابراهیمی افزود: حرکت بزرگی که صورت گرفت، صِرف پرتاب چند پهپاد یا موشک به قلب رژیم منحوس صهیونیستی نبود بلکه نشان داد نظام سلطه جهانی، کارآیی خود را از دست داده و نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد که هم می‌تواند حکومت کند و هم می‌تواند مقتدرانه ادامه حیات دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: اگر نظر مختصری بر اخبار تولید جبهه استعمار بیندازیم و تحلیل مختصری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که این حرکت بسیار عظیم بود که لرزه به اندام دشمنان دین و ملت انداخت.
وی ابراز کرد: امام راحل در زمان آزادی خرمشهر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» در قرآن هم پیروزی و ظفرمندی را قدر مطلق از خداوند سبحان معرفی می‌کند و این حرکت بزرگ نیز از سوی خداوند متعال بوده و از این رو که خداوند سبحان، شهدا را یاری می‌کند، وعده صادق را هم محقق کرد.
ابراهیمی بیان کرد: تبیین اقدامات ویژه‌ای که در سطح منطقه و کشور انجام می‌شود باید مورد نظر باشد. چرا که دشمن، رسانه‌های مختلفی دارد و در عصر رسانه از آن بهره می‌برد و تلاش می‌کند جای شهید و جلاد را عوض کند و تلاش می‌کند این پیروزی عظیم را کوچک کرده و ما عهده داریم تا در مسیر تبیین‌گری حرکت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تبیین‌گری از خانواده تا شورای معاونین، شورای اداری، معاونین، معلمان و... و در تمام ساعات تعاملات اجتماعی را شامل می‌شود که باید با اطلاعات دقیق و کامل و بیان شیوا این امر انجام شود تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.
برنامه‌ریزی‌های مدون برای ارتقای اخلاقیات دانش‌آموزان
وی تصریح کرد: تا سال تحصیلی آینده، فرصت محدود است و تلاش باید در مسیر بندگی خدا و به‌صورت کار بی‌وقفه باشد. هرچه بیشتر تلاش کنیم باعث دلبستگی مردم به اسلام و انقلاب اسلامی می‌شویم و مهمترین وظیفه ما خدمت صادقانه به خلق است.
ابراهیمی اذعان داشت: باید بدانیم مدیر آموزش و پرورش، رئیس فرهنگ است و هیچ چیز باارزش‌تر و عزیزتر از فرهنگ نیست. چنانچه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم بر موضوع فرهنگ، تاکید بسیار دارند و اذعان دارند که فرهنگ، آن چیزی است که انسان، جان خود را برای آن فدا می‌کند و این نشان از اهمیت پرداختن به موضوع فرهنگ است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: زمانی که انسان در جایگاهی قرار می‌گیرد، انتظارات از او و مجموعه او بالا می‌رود و جامعه بر روی مدیر در آموزش و پرورش بسیار حساب می‌کند. چرا که او انسانی است که انسان‌های دیگر امانت او هستند و هیچ وظیفه‌ای از این بالاتر نیست. چراکه کودک و نوجوان، آماده تعلیم و تربیت و به نوعی مانند زمین لازم برای بزرافشانی و بارور شدن جهت رشد است.
وی افزود: از طرفی دشمن با تمام عواملش در حال برنامه‌ریزی و تولید محتوا به شکلی هنرمندانه است تا جوان و نوجوان امروزی را گمراه کند و حتماً نیاز به برنامه مدون عالمان برای ارتقای سطح اخلاقیات دانش‌آموزان داریم و مدیران، معلمان و خانواده را به اندازه بضاعت آن‌ها در این مسیر بهره ببریم.
ابراهیمی متذکر شد: وضع موجود را باید شناخت و وضع مطلوب را نیز باید ترسیم کرد و راهکار عملیاتی برای تحقق آن را نیز باید پیاده‌سازی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: انسان فطرتاً تکامل‌گرا است و این برنامه ترسیم شده باید انسان را به کمال انسانیت برساند و با برنامه‌ریزی دقیق، این امر شدنی است و در این راه باید مدیران زمان‌شناس باشند و متناسب با آن تلاش کنند تا اثرگذاری بیش از پیش داشته باشند.

وی گفت: در برنامه‌های تدوین‌شده باید رضایت خداوند، موج بزند و آنچه انجام می‌شود باید رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد. باید مد نظر باشد که فرصت زیادی نداریم و سرعت عمل توام با دقت و شجاعت در تصمیم‌گیری نیز در طی مسیر باید مورد نظر باشد.

استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان در آموزش و پرورش

ابراهیمی عنوان کرد: در آموزش و پرورش، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که باید از آن‌ها نهایت استفاده را کرد و بهره‌گیری از این ظرفیت، وظیفه همه ارکان جامعه است. چراکه رشد آن متوجه خود جامعه است و باید در دستور کار باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در آموزش و پرورش برآیند کیفیت نیروی انسانی بسیار بالاست و این موضوع را طبق نظرسنجی ها میتوان متوجه شد چنانچه میبینیم عموم مردم طبق همین نظر سنجی ها به معلمان بیش از سایر گروه های اجتماعی اعتماد دارند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از هزار نفر برای عضویت در کانون نخبگان آموزش و پرورش، گفت: نخبگان بسیاری در آموزش و پرورش حضور دارند، فلذا از آن ها در امور مختلف نواحی و مناطق استفاده شوند، در گروه های مشورتی نیز میتوان از این ظرفیت عظیم بهره برد.

تقویت حلقه اتصال ستاد و کلاس درس/ اهمیت نماز و تربیت دینی دانش‌آموزان

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه ستادی طرح های بسیار خوبی مطرح می‌شود که باید همان هدف در نظر گرفته شده و به شکلی مطلوب در سطح کلاس درس پیاده سازی شود و برای تحقق این امر حلقه اتصال ستاد و کلاس باید تقویت شود و ارتباط بین مربی و متربی اتفاق بیفتند فرایند های تدوین شده صورت میپذیرد و حلقه ی مفقوده ای در این رابطه نباید وجود داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اهمیت موضوع نماز باید پیوست تمام فعالیت های مدارس باشد و حضور حداکثری دانش آموزان و معلمان در نمازجماعت مدارس باید مورد نظر باشد و برای این امر نیاز به به ابلاغ رسمی نیست و باید نماز جماعت در مدارس پر فروغ تر و کیفی تر باشد.

وی عنوان کرد: بسیار خوب است که در مسابقات علمی، المپیاد ها و مجامع علمی موفق باشد اما از آن مهمتر تر این است تا دانش آموز به خوبی تربیت شود و باید ویژگی های مطلوب اخلاقی دانش آموزان را ارتقا دهیم و به آن اهتمام داشته باشیم و در این خصوص وظیفه داریم و برای این امور با نخبگان و دلسوزان گروه های مشورتی طرح موضوع شود و تا حصول نتیجه پی‌گیری شود.

جلب رضایت مردم /برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام و ساماندهی نیروی انسانی

ابراهیمی تاکید کرد: به نحوی عمل شود که مردم احساس کنند در حکومت دینی هستند و از برکات آن بهره میبرند و طی ماه های آینده که امتحانات، ثبت نام و ... را در پیش داریم که طی آن مردم با ما ارتباط بیشتری دارند این امر را لحاظ کنیم و رضایتمندی عموم را در نظر داشته باشیم و برای تحقق آن تمام تلاش لازم به کارگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: برای ثبت‌نام برنامه‌ریزی های لازم صورت پذیرد و مدیریت مطلوب در این عرصه باید لحاظ شود و در این موضوع نظارت لازم باید مورد پذیرد.

وی افزود: برای سازماندهی نیروی انسانی باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و مدیران مدارس برای سال آینده نیروهای انسانی خود را ساماندهی کنند تا چالشی در این راستا برای سال تحصیلی پیش رو نداشته باشیم.

ابراهیمی اظهار داشت: به نو معلمان و نیروهای جدید باید توجه ویژه ای داشت و جلسات مختلف در سطح ناحیه و منطقه با موضوعات آموزشی، مهارتی، انسانی با هدف هویت سازی برگزار شود تا شانیت و جایگاه واقعی این شغل در میان نیروهای تازه ورود به نظام تعلیم و تربیت برای آنها ببین شود.

لزوم تکریم منزلت معلم 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هفته بزرگداشت مقام والای معلم را در پیش رو داریم و در شورای آموزش و پرورش استان هم مفصل در این خصوص صحبت شد؛ ستاد بزرگداشت مقام معلم با ریاست فرماندار شهرستان برگزار شود و هدف از این امر باید تکریم مقام معلم باشد که باعث تکریم و ارتقای فرهنگ جامعه می‌شود و همه ظرفیت شهرستان ها باید برای این امر بسیج شوند.

وی ابراز داشت: بزرگداشت مقام معلم به این معنی نیست که این تکریم را به امور مادی تنزل دهیم بلکه هدف این است که پایه های جامعه را مستحکم کنیم و برای این امر باید بنیان خانواده ، فرهنگ جامعه و توجه به مفاخر را تحکیم کنیم و این امر با تکریم منزلت معلم صورت میپذیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: با تکریم منزلت معلم هویت دینی، ملی، مذهبی و جامعه تثبیت می‌شود و با پویش های نظیر سپاس معلم قابل انجام است و تمام مسئولین به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حضور آنها به این واسطه برای تکریم معلمین لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: تبلیغات محیطی مناسبی برای این موضوع در سطح شهر و شهرستان ها در نظر گرفته شود چراکه فضا سازی محیط زندگی به نوعی فرهنگ سازی در راستای ارتقای منزلت اجتماعی معلم است.

ابراهیمی بیان داشت: تعامل با خیرین نیک اندیش در دستور کار باشد و باید در نظر داشت که تکریم جایگاه خیرین برای اجتماع، منطقه و شهرستان ضروری است و با این کار برکت حاصل برای مدارس بیشتر خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان توضیح داد: پیگیر پرداختی ها برای نیروهای با رسته اداری که شامل رتبه بندی نشده بودند، بوده ایم و به آنها برای برای سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ واریزی هوایی انجام شد و برای تامین نیروهای خدماتی در مدارس هم هم در حال پیگیری هستیم.

وی تصریح کرد: اردوهای دانش آموزی کلاس درسی در مکانی غیر از مدرسه است و باید از این ظرفیت مطلوب برای تربیت دانش آموزان نهایت استفاده کرد و این فرصت را نباید از دست داد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور برای دختران به شکل مطلوبی برگزار شد؛ از شهرستان آران و بیدگل که تامین اعتبار لازم صورت گرفت . به عنوان تنها شهرستانی که تعداد ۷ اتوبوس را هم برای اعزام پسران در نظر گرفت قدردانی می‌شود؛ اردوهای راهیان پیشرفت را هم با جدیت باید دنبال کرد و در بازه زمانی اردیبهشت ماه و تابستان نیز میتوان از این پتانسیل نهایت بهره را برد و دانش آموزان با پیشرفت های جمهوری اسلامی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوص آشنا کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار