معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
برنامهریزی تحولی در مدارس نیازمند ترسیم وضع مطلوب و توصیف وضع موجود و متناسب با الگو مدرسه تراز سند تحول بنیادین است
تحقق اهداف دورههای تحصیلی، محور تحول در نظام آموزشی است
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی تاکید کرد و گفت: مدرسه باید به محیطی پویا، امن و پرنشاط برای یادگیری تبدیل شود؛ رویکردی که تاکید سند تحول بوده و امروزه در سطح جهان دنبال میشود و ما نیز باید آن را با توجه به نیازهای دانشآموزان خود پیادهسازی کنیم.
سیدمصطفی آذرکیش در نشست مشترک تخصصی و صمیمی با همکاران دفتر آموزش دوره اول متوسطه، با اشاره به تکالیف برنامه هفتم توسعه، بر اهمیت برنامهریزی برای ارتقای شاخصهای مندرج در جدول بیست و سیاستهای اصلی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اهداف دورههای تحصیلی، جلوه روشن اهداف کلان آموزش و پرورش است و برنامهریزیها باید دقیقا بر همان مبنا انجام گیرد.
وی با بیان اینکه استقرار الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین امروز در دستور کار قرار دارد، افزود: اداره شورایی مدرسه مبتنی بر خرد جمعی و مشارکت هماهنگ ارکان آن، زمینهساز ارتقای کارایی و اثربخشی فعالیتها است.
آذرکیش بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی تاکید کرد و افزود: مدرسه باید به محیطی پویا، امن و پرنشاط برای یادگیری تبدیل شود؛ رویکردی که تاکید سند تحول بوده و امروزه در سطح جهان دنبال میشود و ما نیز باید آن را با توجه به نیازهای دانشآموزان خود پیادهسازی کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم فاصله گرفتن از وابستگی به الگوهای رفتاری سنتی و غیر قابل انعطاف گذشته، خاطرنشان کرد: تنوعبخشی به محیطهای یادگیری و تقویت یادگیری فعال، لازمه رشد مهارتی و فکری نسل جدید است. این تغییرات باید در مدرسه ملموس باشد.
وی دوره اول متوسطه را دورهای سرنوشتساز در شکلگیری شخصیت، مهارتها و شایستگیهای پایه دانشآموزان و هویتیابی دانست و گفت: سرمایهگذاری در این دوره، تضمینکننده مسیر رشد تحصیلی و اجتماعی دانشآموزان در سالهای بعد است.
ارسال دیدگاه