برگزاری دوره‌های سواد رسانه در مدارس ضروری است

ارومیه (پانا) - رییس پلیس فتای شهرستان نقده برگزاری دوره های سواد رسانه‌ای در قالب جلساتی با موضوعات تحلیل فیلم، تفکر انتقادی در مدارس را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های سواد رسانه در مدارس ضروری است

سروان محمد کریمی رییس پلیس فتای شهرستان نقده با حضور در این همایش با اشاره به اینکه اگر جرمی در فضای مجازی رخ داده باشد و از ابزارهایی چون تلگرام، اینستاگرام و ... استفاده شده باشد اظهار داشت: در چنین صورتی از مردم تقاضا داریم مراحل زیر را جهت ثبت تخلف طی کنند;تهیه مستندات، مراجعه حضوری به پلیس فتا در همان روز، اخذ تایید از کارشناس پلیس فتای محل سکونت قبل از حذف اکانت و مستندات، مراجعه به دفاتر خدمات قضائی، اخذ دستور قضائی و مراجعه به پلیس فتا.

وی ادامه داد: از همه مردم تقاضا می‌شود جهت حفظ امنیت استفاده از پیام رسان های تلفن همراه، احراز هویت دو مرحله ای را انجام دهند.

مهران صمدی عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد تبریز به عنوان سخنران  اصلی این همایش با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه ای از دوران کودکی گفت: سواد رسانه ای ابزاری برای حمایت افراد در برابر آثار منفی رسانه های جمعی است لذا باتوجه به پایین آمدن سن قرار گرفتن کودکان در معرض رسانه های جمعی، این مهم از سنین کودکی  باید آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: مخاطبان باید مجموعه‌ای از رویکردها را به طور فعالانه  برای مواجهه گزینشی با رسانه ها و تحلیل و ارزیابی نقادانه  رسانه‌ها یاد بگیرند تا معنای پیام‌هایی را که با آنها مواجه می شوند تفسیر کنند.

مدیر گروه ارشد و دکتری ارتباطات آزاد تبریز برگزاری دوره های سواد رسانه در مدارس را مهم دانست و افزد: دوره های مذکور در قالب جلساتی با موضوعات تحلیل فیلم، تفکر انتقادی و ... قابل برگزاری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

نگین حاتمی مدیر دبیرستان نیک اندیش نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی برای والدین اظهار کرد: مدرسه ای که برای خانواده های خود برنامه نداشته باشد در واقع برای شکست خود برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید روش های تربیتی جدید میطلبد گفت: امروزه دو اصل متمرکز کردن آموزش در مدارس و درگیر کردن بیشتر والدین در امر آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار. بگیرد.

این دانش آموخته دکتری ارتباطات، آموزش مهارتهای ارتباطی، پرورش مهارت های بین فردی، مدیریت هیجانات و احساسات،توانایی تصمیم گیری مستقل را از جمله مهمترین مهارتهای مورد توجه اموزش درمدارس دانست.

اولین همایش استانی ”سواد رسانه و خانواده” به همت دبیرستان دخترانه نیک اندیش با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و والدین دانش آموزان  مقاطع مختلف در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی نقده برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار پانا: مارال فاطمی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار