معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تاکید کرد: شهروندان به روند قانونی خرید زمین توجه کنند

یزد (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه گشت ساختمان شهرداری به‌صورت دائم در سطح شهر در حال پایش است و هرگونه شواهد مربوط به ساخت‌وساز و تفکیک زمین را با اخذ مجوز رصد می‌کند، تاکید کرد: شهروندان به روند قانونی خرید زمین توجه کنند.

کد مطلب: ۹۹۰۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تاکید کرد: شهروندان به روند قانونی خرید زمین توجه کنند

مجتبی فرهمند اظهار داشت: شهروندان برای خرید زمین به روند قانونی توجه داشته و استعلامات لازم را اخذ کنند لذا روند صدور پروانه ساختمانی را با هوشمند سازی کوتاه کرده ایم تا مردم برای دریافت مجوز اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: بعضی از افراد زمین‌های بزرگ را تفکیک می‌کنند و خدمات شهری را نادیده می‌گیرند و در نتیجه هزینه زیادی را در سرانه‌های خدماتی برای خریداران به‌ جای می‌گذارند.

وی با بیان اینکه مردم قبل از خرید زمین از شهرداری استعلامات لازم را اخذ کنند، افزود: تمامی زمین‌های بالای هزار متر شناسایی و با اداره ثبت هماهنگ شد تا از تفکیک غیرمجاز این زمین‌ها جلوگیری شود، چراکه تفکیک نادرست و غیرمجاز این زمین‌های بزرگ منجر به ایجاد زمین‌های ریزدانه و فاقد خدمات می‌شود.

فرهمند تاکید کرد: گشت ساختمان شهرداری یزد به‌صورت دائم در سطح شهر در حال پایش است و هرگونه شواهد مربوط به ساخت‌وساز و تفکیک زمین را با اخذ مجوز رصد می‌کند تا مواردی که مجوز تفکیک و فروش زمین را ندارند، تعطیل شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تصریح کرد: این اقدام به‌صورت پایلوت در منطقه چهار شهرداری یزد اجرا شد که به دنبال آن ۵۰ درصد کاهش تخلفات ساختمانی را شاهد بودیم و تا پایان سال در مناطق پنجگانه اجرا می‌شود.

وی در خصوص آمار بالای پرونده‌های ارجاع شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ در یزد، خاطر نشان ساخت: سیاست‌های تشویقی برای افرادی که مجوز ساخت‌وساز دریافت می‌کنند و سیاست‌های تنبیهی برای افرادی که مجوز دریافت نکرده‌اند در نظر گرفته‌ شده است.

فرهمند با بیان اینکه تسهیل در صدور پروانه و هوشمندسازی صدور پروانه ازجمله مواردی است که برای پیشگیری از تخلف تا پایان سال در شهرداری مناطق اجرایی می‌شود، افزود: سیاست‌های تنبیهی برای زمین‌های قولنامه‌ای و مشاعی و زمین‌هایی که زیر حدنصاب سال‌های قبل از ۹۸ تفکیک‌شده است، اجرا می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد اضافه کرد: در جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ با تصویب لایحه ارزش معاملاتی، جریمه ساخت‌وساز غیرمجاز افزایش‌یافته و از سال ۹۹ اجرایی می‌شود، به‌گونه‌ای که ساخت‌وساز غیرمجاز، ارزش اقتصادی نداشته باشد.

وی با اشاره به عدم انجام وظایف برخی مهندسان ناظر، تصریح کرد: از دلایل اینکه مهندس ناظر امکان نظارت کامل را روی ساختمان ندارد این است که ساخت‌وساز، خارج از پروانه یا بدون پروانه است که علاوه بر آن حضور پررنگ مهندسان ساختمان مورد انتظار است و شهرداری از این‌ پس خدمات کامل و جامع را از مهندسان ساختمانی مطالبه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار