اشتغال ۱۰هزار و ۵۵۵ نفر در آذربایجان‌غربی با تسهیلات طرح اشتغال روستایی

ارومیه (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر در این استان با استفاده از تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی صاحب شغل شده‌اند.

کد مطلب: ۹۸۹۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال ۱۰هزار و ۵۵۵ نفر در آذربایجان‌غربی با تسهیلات طرح اشتغال روستایی

رضا نقی‌زاده افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری طی کمتر از ۲ سال گذشته در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور اجرایی شده و این استان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در استفاده از تسهیلات طرح بوده‌است.

وی با اشاره به بررسی ده‌ها هزار طرح در کمیته‌های شهرستانی و کارگروه استانی اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از کل آنها تاکنون، ۶ هزار و ۵۱۹ طرح با پیش‌بینی اعتبار هفت هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح‌ها نیز نزدیک به ۱۶ هزار نفر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از تصویب چهار هزار و ۲۸۰ طرح با تسهیلات پیش‌بینی شده حدود چهار هزار میلیارد ریالی در بانک‌های استان خبر داد و گفت: ۹۹.۵ درصد این طرح‌ها منجر به انعقاد قرارداد شده و در صف دریافت وام قرار گرفته‌است.

نقی‌زاده افزود: از کل طرح‌های عقد قرارداد شده نیز چهارهزار و ۲۳۲ طرح، سه‌هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح با تامین اعتبار از سوی بانک‌های عامل ادامه دارد.

طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.

چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان به‌شمار می‌رود.

تسهیلات این طرح در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آذربایجان غربی از ابتدای اجرای این طرح، رتبه‌های برتر را بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار