سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس لرستان تجهیز شد

خرم‎آباد(پانا)مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس استان طی سال تحصیلی جاری انجام شده است.

کد مطلب: ۹۸۸۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس لرستان تجهیز شد

محمدرضا حیدری روز دوشنبه افزود:‌ این اقدام در ۲ ماه گذشته انجام شده که با میانگین کارهای انجام شده طی سال های قبل بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها ۱۷۸ کلاس درس لرستان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند تصریح کرد:‌ سهم ملی این اداره کل ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که با پیگیری‎های مستمر به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته و تخصیص آن نیز معادل ۸۱.۷ درصد می باشد.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان بخاری نفتی در مدارسی که علمک گاز دارند مربوط به لرستان است که در این راستا ۶ میلیارد تومان برای استان مصوب شد اما تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای تامین سیستم های گرمایشی تخصیص داده شده است.

حیدری افزود: همچنین مقرر شده تا پایان سال مالی ۹۸، سیستم گرمایشی مدارسی که علمک گاز ندارند از طریق سوخت های گازوییلی و موتورخانه مرکزی تامین شود که برای این مهم نیز ۳۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

وی گفت: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ مورد از بخاری های نفت سوز استان که دارای علمک گاز در ورودی مدارس بودند، جمع آوری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان همچنین با اشاره به انفجاربخاری نفتی کلاس درس مدرسه میدان بزرگ پلدختر(شهید منصوری) بیان کرد: در زمان وقوع انفجار، دانش آموزان در کلاس درس حضور نداشتند.

حیدری افزود: برای رفع نقص سیستم گرمایشی این مدرسه با نصب بخاری استاندارد اقدامات لازم صورت پذیرفته و با اتمام بازسازی کلاس، دانش آموزان هفته آینده به مدرسه باز می گردند.

وی اضافه کرد: لرستان در پیوست شماره یک قانون بودجه ۹۸، هشت طرح تخریبی و بازسازی در بخش های گرمایشی، تکمیل پروژه های نیمه تمام، تجهیزات مناطق محروم، فضای ورزشی و تامین قیر دارد که با توجه به وضعیت خاص استان، اعتبار این طرح ها ۲برابر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اضافه کرد: در مجموع ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی امسال در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تحقق یافته و یا در حال اجرا می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار