آیین اختتامیه برنامه‌ی معلم پژوهنده در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - آیین اختتامیه بیست و دومین برنامه‌ی معلم پژوهنده با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزرات آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۷۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه برنامه‌ی معلم پژوهنده در کرمانشاه برگزار شد

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش در آیین اختتامیه‌ی برنامه معلم پژوهنده ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت:استان کرمانشاه در ساماندهی نیروی انسانی رتبه‌ی اول کشوری را کسب نموده و این موفقیت را مرهون تلاش های معلمان در مدرسه دانست.

وی با بیان اینکه اساس پیشرفت یک جامعه رنج و زحمات پژوهشگران است اظهار کرد:پیشرفت علمی و توسعه‌ی تاثیرگذار هر کشوری به حوزه‌ی پژوهش آن مربوط است لذا جامعه ای که برای این حوزه با برنامه ریزی موفق عمل کرده پیرو آن در انواع توسعه در کشور از جمله اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی موفق بوده است.

مجید یزدان پناه با عنوان اینکه از 668 فعالیت پژوهشی ارائه شده توسط معلمان پژوهنده 30 فعالیت به مرحله‌ی استانی رسیده و در نهایت یکی از آنها توانسته رتبه‌ی کشوری کسب کند گفت:معلم پژوهنده فردی است که ذهن خلاق دارد و می تواند افکارش را عملیاتی کند و آگاهانه از منابع اطلاعاتی موثق ملی و بین المللی در راستای پشبرد تحقیقاتش برای سود رسانی به جامعه و آموزش دانش آموزان استفاده می کند.

علی محبی مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از پژوهشگران برتر گفت:تمامی آموزه های مذهبی و دینی ما انسان را به سمت علم و پژوهش سوق می دهد و کتاب مقدس قرآن وارثان انبیا را دانشمندان دانسته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند غرب به دلیل پیشرفت علمی بیش از 200 سال بر دنیا سیطره دارد اظهار کرد:کشورهای اروپایی فقط به وسیله‌ی علم مرفه‌ترین کشورهای دنیا محسوب می شوند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سنگ بنا و نقطه‌ی آغاز تحول در حوزه‌ی پژوهش، آموزش و پرورش است تصریح کرد:معلمان پژوهنده دو رسالت را در این زمینه بر عهده دارند اول رسالت پژوهشی است و دوم تربیت دانش آموز با تفکر پژوهشی. و این به معنای تربیت و ترغیب روحیه‌ی پرسشگری،جسارت،کارآفرینی در دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار