سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج:

نیروی انسانی توانمند بهترین سرمایه هر کشور است

فاروج(پانا)- سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در جلسه هم اندیشی معاونین و مربیان پرورشی که در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار گردید گفت: اولویت اول ما ارتقاء شهر از لحاظ فرهنگی و تربیتی است و در این راستا منشور حرکت نظام آموزشی و پرورشی ما و کلیه فعالیت ها و اقدامات بر اساس همین سند تحول بنیادین، با هدف رسیدن به حیات طیبه, ساختن انسان با تقوا و تحویل دادن یک شهروند خوب به جامعه است.

کد مطلب: ۹۷۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی توانمند بهترین سرمایه هر کشور است

خلیل ذوقی با بیان تقدیر و تشکر از زحمات همه معاونین و مربیان محترم پرورشی در مدارس سطح شهرستان افزود: بر همین اساس خیلی از راهبردها و محورها که مورد تأیید رهبری است تأکید بر مسئله تربیت می باشد و حلقه گمشده سند تحول بنیادین نیز همه شما معاونین و مربیان محترم پرورشی در مدارس می باشید و مقام های کسب شده توسط دانش آموزان به همت شما است.

وی داشتن برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را به عنوان اولویت اول کاری مطرح نمود و اظهار داشت: همه برنامه ها را به صورت مکتوب برای خودتان داشته باشید.

ذوقی کلید طلایی موفقیت را ارتباط صحیح با دیگران عنوان نمود و گفت: قلب و ذهن همه دانش آموزان مثل یک صفحه سفید است اگر مطالب خوب را به آن ارائه کردیم موفق خواهیم بود و همچنین اگر نشاط، پویایی، خلاقیت، پرسشگری و سر زندگی در بین دانش آموزان مدرسه موج بزند آینده درخشانی برای آنان خواهیم داشت و در مجموع کار تعلیم و تربیت کار بسیار حساسی است و ما هرچقدر هم در این حوزه کار کنیم باز هم احساس می کنیم که کاری صورت نگرفته است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج افزود: اگر انسان ها دنبال چیزهای خوب باشند به سمت کارهای ناشایست نخواهند رفت و در این راستا کار شما معاونین و مربیان محترم پرورشی بسیار سخت است و لازمه این کار، پویایی، تکاپویی و به روز بودن شما را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه در مسئله تربیت خیلی ضعیف عمل کرده ایم گفت: توجه به مسائل اعتقادی، دینی، شرعی، اقامه نماز، حجاب و عفاف، تجهیز نمازخانه ها، آموزش عملی وضو نماز، آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید، اجرای برنامه های تربیت بدنی و برگزاری کارگاه های مختلف مهارتی در قالب ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین اولویت اول همه ما محسوب می شود و طبق نظریه سازمان یونسکو 14 عامل باعث افت تحصیلی و تربیتی در بچه ها می شود که به جز دانش آموز یک سری مجموعه های دست اندرکار مقصرند.

وی در ادامه اولویت کاری خود را در اداره آموزش و پرورش شهرستان, ارتباط بر اساس همدلی، صفا و صمیمیت بیان نمود و اظهار داشت: بنده از زحمات تک تک همه شما معاونین و مربیان محترم پرورشی که شبانه روزی کار می کنید صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.

ذوقی در پایان افزود: در آستانه برگزاری انتخابات هستیم ترغیب به حضور پرشکوه و مشارکت صددرصدی با هر تفکر و دادن امید به مردم وظیفه همگانی است.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار