برای پیشگیری و آگاهی از آنفولانزا؛

کارشناسان شبکه بهداشت فریدونکنار به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند

ساری (پانا) - کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار با حضور در مدارس این شهرستان، پیشگیری از بیماری آنفلوانزا را آموزش می‌دهند.

کد مطلب: ۹۷۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان شبکه بهداشت فریدونکنار به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند

فلاح‌زاده کارشناس بهداشت پایگاه نصیری ۲ با مراجعه به دبستان‌های مقطع ابتدایی، موارد پیشگیری از توسعه بیماری آنفلوانزا در بین دانش آموزان را آموزش می‌دهد.

او تأکید دارد که توجه داشته باشید ک آنفلوانزا عمدتاً از طریق ریز قطره های تنفسی هنگام سرفه و عطسه به طور مستقیم از فردی به فرد دیگر و به طور غیر مستقیم از طریق دست زدن به اشیاء آلوده از قبیل دستمال، دستگیره درب، میز تحریر و... تماس دست آلوده با بینی، دهان،یا چشم منتقل می‌شود. لذا بارعایت بهداشت فردی از توسعه این بیماری در محیط زندگی و تحصیلی جلوگیری کنیم.

به گفته او تهویه کامل کلاس ها و جلوگیری از مسدود کردن طولانی مدت درب و پنجره های کلاس؛ پیش‌بینی و تدارک صابون مایع و مواد ضدعفونی‌کننده در آبخوریها و روشویی‌ها، نظافت و پاکسازی روزانه کلاس ها و سرویس های بهداشتی، توجه و تاکید به دانش‌آموزان در عدم استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و خودداری از دست دادن و روبوسی و آغوش، توجیه دانش‌آموزان به همراه داشتن دستمال کاغذی و استفاده صحیح از آن در هنگام سرفه و و عطسه و انداختن آن بعد از استفاده در سطل زباله را از جمله موارد مهمی برشمرد که باید رعایت شود.

این کارشناس بهداشت در شناساسیی علائم مورد نظر برای غربالگری سریع و جلوگیری از ورود دانش‌آموز مبتلا به مدرسه، احساس گرما و تب بالا، صورت برافروخته، تعریق یا لرز، درد عضلانی برشمرد.

فلاح‌زاده تأکید کرد که شستشوی کامل دست ها با آب و صابون بعد از توالت، بعد از دست زدن به وسایل آلوده و همراه داشتن دستمال کاغذی برای پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه در پیشگیری از انتقال این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

خبرنگار: آزاده نجفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار