معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری :آگاه‌سازی عمومی اثرگذارترین راه در پیشگیری از آنفلوانزااست

شهرری (پانا) - معاون پژوهش وبرنامه ریزی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: رسانه‌ها به‌صورت گسترده درخصوص راه‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزابه مردم اطلاع‌رسانی کنند.

کد مطلب: ۹۷۳۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری :آگاه‌سازی عمومی اثرگذارترین راه در پیشگیری از آنفلوانزااست

حجت عباسی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در جلسه پیشگیری از شیوع آنفلوانزا اظهار داشت: گروه‌های حساس باید موارد بهداشتی را بیشتر از دیگران در خصوص پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا رعایت کنند.

او از مدیران مدارس ومربیان بهداشت خواست امکانات درمانی و بهداشتی و تقویت آگاه‌سازی عمومی نسبت به کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها ودانش آموزان در خصوص این بیماری اقدام کنند.

او افزود: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در سی دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود.

عباسی ادامه داد: پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی منظم دست با مواد ضدعفونی، پرهیز از روبوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و عدم حضور درمحل کارتا زمان پشت‌سر گذاشتن زمان حاد بیماری از راهکارهای اصلی برای پیشگیری از این بیماری به‌شمار می‌رود.

او بیان کرد: آنفلوانزا در تمام فصل‌های سال اتفاق می‌افتد ولی در فصل‌های پاییز و زمستان شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم است و با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

/خبرنگار:جواد تلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار