استاندار قزوین:

قزوین مرکز رادیوتراپی ندارد؛ سهم عوارض ارزش افزوده استان کامل تخصیص داده شود

استاندار قزوین از شرایط نامطلوب امکانات درمانی در استان انتقاد و بر اختصاص کامل سهم عوارض ارزش افزوده استان تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
قزوین مرکز رادیوتراپی ندارد؛ سهم عوارض ارزش افزوده استان کامل تخصیص داده شود

هدایت الله جمالی پور در مراسم افتتاح طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: دکتر نمکی با حوزه بودجه آشنایی خوبی دارند و امیدواریم اعتبارات بخش سلامت بموقع تامین شود. وی افزود: نمایندگان استان در حوزه بهداشت و درمان دغدغه مند هستند و با تعامل باید وضعیت استان را بهتر کنیم.

جمالی پور ادامه داد: هر چقدر وحدت بین مردم و مسئولان ببشتر باشد شاهد هم افزایی خواهیم بود، امام فرمودند راه نجات کشور وحدت و انسجام است و موجب اعتماد سازی هم می شود.

وی بیان کرد: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» طرح بسیار ارزشمندی است که در کشور افتتاح می شود.

جمالی پور افزود: قزوین یک استان مهم و تاثیرگذار است اما محرومیت هایی هم دارد که دیده نمی شود.

استاندار قزوین گفت: در حوزه گردشگری عقب مانده ایم در کشاورزی ظرفیت بی نظیر داریم ولی اقتصاد کشاورزی ضعیف است. وی یادآور شد: در صنعت نوع توسعه صنعتی ما متمرکز نیست و درهم ریختگی داریم و هنوز به شایستگی از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

جمالی پور بیان کرد: در حوزه درمان با همه تلاش ها شاخص های سرانه تخت کم است هر ۱۰۰۰ بیمار یک و نیم تخت داریم که این کمبود باید جبران شود.

وی افزود: بیمارستان ۷۰۰ تختی در حال اجراست و انتظار کمک داریم تا با تسریع در ساخت این بیمارستان شاخص ها بهتر شود.

جمالی پور گفت: در محمدیه و الوند هیچ مرکز درمانی مناسب نداریم یک بیمارستان خیریه داریم ۲۳ میلیارد تومان بدهی دارد که آماده واگذاری به دولت است.

وی بیان کرد: شهرهای بالای ۵۰ هزار نفری و کارگری داریم که مشکل درمانی دارند باید مراکز درمانی شبانه روزی شوند.

جمالی پور اظهار کرد: مرکز رادیوتراپی نداریم در آی سی یو کمبود داریم چون در مسیر چند استان شمالی و غربی هستیم یک مرکز تروما لازم داریم تا خدمات لازم به مسافران داده شود.

وی گفت: استان ضعیفی هستیم لذا انتظار داریم سهم عوارض ارزش افزوده استان کامل تخصیص داده شود تا نیازهای درمانی برطرف شود.

جمالی پور اظهار داشت: مشکلات کشور را می دانیم سطح تحریم ها گسترده شده و تا مرزها آمده است و صادرات ما را تحت تاثیر قرار داده که باید به همدیگر کمک کنیم. استاندار قزوین با بیان اینکه در توزیع خدمات درمانی باید عدالت رعایت شود، یادآور شد: کمک کنید مردم طعم شیرین درمان را در استان قزوین بچشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار