مسابقات فرهنگی و هنری بر اساس ساحت زیبا شناختی و هنری سند تحول بنیادین در مدارس برگزار می گردد

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: مسابقات فرهنگی و هنری همه ساله بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین و با هدف کشف و پرورش استعداد های هنری دانش آموزان در سطح مدارس این استان برگزار می گردد.

کد مطلب: ۹۷۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فرهنگی و هنری بر اساس ساحت زیبا شناختی و هنری سند تحول بنیادین در مدارس برگزار می گردد

احمد ناصری، مدیرکل آموزش وپرورش اردبیل در گفت وگو با پانا اظهار داشت: وزارت آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﻣﺪرﺳـﻪ ﻣﺤﻮری و ﮔﺴـﺘﺮش و ﺗﻌﻤﯿﻖ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی نسبت به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری اقدام می‌نماید که چهار دﻫﻪ ﻗﺪﻣﺖ دارد.

او افزود: سیاست آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و هنر کشف استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است و طبعاً نگاه بلند مدت به حوزه فرهنگ و هنر دارد و یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری را در پروسه‌ای یک ساله در قالب مسابقات فرهنگی و هنری فردا با صرف هزینه‌های فراوان اجرا می‌نماید و از هر گونه فعالیت هنری که به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین محور توسعه کشور کمک کند در قالب برنامه‌ها، سیاست‌ها و الزامات آموزش و پرورش استقبال می‌نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اعلام این که مسابقات فرهنگی و هنری ﺣﺪود 70 رﺷﺘﻪ را ﭘﻮﺷﺶ ﻣﯽ دﻫﺪ، افزود: در حوزه ﻓﯿﻠﻢ و ﻫﻨﺮﻫﺎی ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ همه ساله مسابقات تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، نمایشنامه‌خوانی، نقالی، فیلم کوتاه و... داﻧﺶآﻣﻮزان ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ و ﻋﻼﻗﻪ‌ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ را ﺟﺬب ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ واﻣﯽدارد.

ناصری خاطر نشان ساخت: این مسابقات ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻫﻤﺪﻟﯽ و ﻫﻤﺮاﻫﯽ اﺳﺖ، بطوری که ﻣﻬﺎرت آﻣﻮز و ﺷﻐﻞآﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ، و بسیاری از هنرمندان نام آشنای فعلی کشورمان از دل همین مسابقات بیرون آمده‌اند.

او افزود: نهادهای مردمی و گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این راستا نقش به سزایی را در جذب و تعمیق آموخته‌ها داشته و لازم است با نگاه تربیتی، اجتماعی و فرهنگی به موضوع نگریسته و در جهت اهداف عالیه آموزش و پرورش کمک کار و همیار دستگاه تعلیم و تربیت باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در این بین قطعاً نگاه اقتصادی و تجاری به عنوان سم مهلک، فعالیت‌ها را بی ثمر نموده، و نظر اولیاء و دانش‌آموزان را نسبت به این رویداد مهم فرهنگی- تربیتی منفی جلوه می‌نماید.

ناصری گفت: در سال گذشته بیش از 150000 نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر شرکت نموده و 3950 نفر دانش‌آموز در قالب 264 گروه هنری اعم تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، نمایشنامه‌خوانی و... حضور داشته‌اند و دستورالعمل مسابقات سالجاری نیز به مدارس ابلاغ گردیده و ان شاالله شاهد حضور بیش از پیش دانش‌آموزان در این مسابقات خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار