حسینی: هرگونه قرارداد مالی و اجرایی از طریق نظارت ســازمان دانش آموزی انجام شود

تهران (پانا) - سید ولی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۵ در جلسه پایگاه تغذیه سالم در مدارس، هدف از نظارت بر بوفه مدارس را اصلاح فرآیند و توجه به سلامت دانش آموزان و توزیع مواد غذایی سالم بیان کرد.

کد مطلب: ۹۷۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  هرگونه قرارداد مالی و اجرایی از طریق نظارت ســازمان دانش آموزی انجام شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، جلسه پایگاه تغذیه سالم در مدارس با حضور سیدولی حسنی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۵، طاهری، معاون پشتیبانی و اداری و خوئینی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و سایر اعضا در دفتر مدیریت تشکیل شد.

حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن تشکر از تلاش همکاران در حوزه پیشگیری وسلامت و سازمان دانش آموزی اظهار داشت: صدور مجوز جهت راه‌اندازی پایگاه تغذیه ســالم در مدارس، داشــتن کارت سلامت توسط متصدی فروش و هرگونه قرارداد مالی و اجرایی از طریق نظارت ســازمان دانش آموزی و کیفیــت مواد غذایی پایگاهای تغذیه ســالم است.

وی افزود: به طور کلی پایگاه های تغذیه سالم به چهار دسته تقسیم شده‌اند که فرآیند نظارتی سازمان دانش‌آموزی نیز بر همین مبنا صورت می‌گیرد؛‌ دسته اول، بوفه‌هایی هستند که فقط مواد غذایی بسته‌بندی شده دارای مجوز را عرضه می‌کنند و این مواد غذایی، نیاز به نگهداری در شرایط ویژه مثل یخچال را ندارند؛ البته این قبیل بوفه مدارس، بیشتر شامل مناطق محروم و دوردست کشور هستند و مدارسی که زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند.

وی اضافه کرد: دسته دوم بوفه مدارس، علاوه بر اینکه مواد غذایی دسته اول را دارند، می توانند از مواد غذایی استفاده کنند که نیاز به نگهداری در یخچال دارد، مثل شیر پاستوریزه و...، که باید داخل یخچال باشد؛ دسته سوم بوفه مدارس، علاوه بر داشتن مواد غذایی بوفه های نوع اول و دوم، غذاهای آماده می‌آورند که احتیاج به گرم نگه داشتن دارند مثل عدسی و لوبیا، که لازم است حتما تجهیزات گرم کننده را داشته باشند.

حسینی گفت: بوفه نوع چهارم همان سلف سرویس‌ها و محلی برای طبخ غذا هستند که در برخی مراکز آموزشی مورد استفاده هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که هدف سازمان دانش‌آموزی از نظارت بر بوفه مدارس، اصلاح فرآیند و توجه به سلامت دانش آموزان و توزیع مواد غذایی سالم است لذا موارد نظارتی می بایست بر مبنای فرم‌های بهداشت و دستورالعمل‌های تعیین شده باشد.

حسینی تصریح کرد: چهار مورد باید در مدارس پیگیری و مورد ارزیابی قرار گیرد، چه کسی بوفه را در اختیار دارد، آیا مجوز از معاونت مالی دارد یا خیر، آیا واریزها به موقع انجام می شود یا خیر و داشتن کارت سلامت برای بوفه کلیه مدارس الزامی است.

در پایان اعضا در خصوص مشکلات و همچنین مبالغ پرداختی بوفه ها بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار